זו מדיניות הבידודים החדשה ממחר: עד מתי מחוסנים יידרשו בבידוד?

מחוסנים שבאו במגע עם מאומת יידרשו לבצע בדיקת קורונה וישהו בבידוד רק עד לקבלת תוצאת הבדיקה • הם יידרשו גם להימנע מלהגיע לאירועים הומי אדם ולבוא במגע עם אוכלוסיות בסיכון למשך 10 ימים
תמי גיל
כ"ד טבת התשפ"ב / 28.12.2021 12:06

הגל החמישי מזנק: בדיון שהתקיים הבוקר (שלישי) בהשתתפות נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך ד”ר יפעת שאשא-ביטון, וגורמי המקצוע – הוחלט על שינוי במתווה הבידודים, לפיו מחוסנים שנחשפו לחולה קורונה יידרשו בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית ראשונה.

מתווה הבידודים החדש יכנס לתוקף החל ממחר – מיום רביעי, 29.12.21:

לפי המתווה:

• מחוסנים שבאו במגע עם מאומת, ללא הבחנה בין הווריאנטים, יידרשו לבצע בדיקת קורונה וישהו בבידוד רק עד לקבלת תוצאת הבדיקה.

• בעשרת הימים שלאחר מכן, יימנעו אותם אנשים מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. החלטה זו תחול על כלל אזרחי ישראל שגילם 5 ומעלה.

• אנשים שאינם מחוסנים ובאו במגע עם מאומת יחויבו בבידוד של שבעה ימים, וביצוע בדיקות בתחילת הבידוד וביום השביעי שתוצאותיהן שליליות כתנאי לסיומו.

הגדרת מחוסן תתייחס לאנשים שקיבלו את מלוא מנות החיסון שבאפשרותם לקבל, בהתאם לנסיבות אישיות (החלמה, מצב רפואי ועוד).

בנוסף, בנט קיבל בדיון את הצעת שרת החינוך, לפיה מנהלי בתי ספר בערים אדומות וכתומות יקבלו החלטה לגבי למידה מרחוק.

בנט אמר: “אנחנו לא רוצים אלפי ילדים שייפגעו מ’לונג קוביד’. כרגע אנחנו נמצאים בשלב ביניים, המספרים לא כאלה נמוכים והם לא כאלה גבוהים. צריך לקדם את מבצע ההתחסנות”.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אמרה: “הסיפור של לשלוח ילדים לזום הופך לי את הבטן – אנחנו רואים מה קורה במערכת. לא הגיוני שילדים ישלמו מחיר על ההחלטה של ההורים שלהם. מבחינתי לצאת לשבוע חיסונים אינטנסיבי במערכת החינוך אם מביאים אלפי צוותים – השאלה אם יש לנו את היכולת והכוח הזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות