זינוק דרמטי: 3,000 מאומתים ביממה, מקדם ההדבקה עלה ל-1.47

אתמול אובחנו 2,952 מאומתים לנגיף הקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז תחילת אוקטובר • 2.35% מהבדיקות היו חיוביות • מקדם ההדבקה - הגבוה ביותר בשבעה חודשים האחרונים • בנט מבוהל: "אנחנו הולכים להתפשטות בסדר גודל שטרם ראינו בישראל, שובר את כל השיאים"
תמי גיל
כ"ד טבת התשפ"ב / 28.12.2021 10:26

הגל החמישי בעיצומו: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי) עולה, כי במהלך אתמול אובחנו 2,952 מאומתים לנגיף הקורונה – מדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מאז תחילת חודש אוקטובר.

2.35% מהבדיקות היו חיוביות.

מקדם ההדבקה ממשיך לזנק ועלה ל-1.47. זהו המספר הגבוה ביותר בשבעה חודשים האחרונים.

מספר החולים הקשים עומד על 85, בהם 38 מונשמים.

מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 8,242.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בראיון לרשת ב’ לגל התחלואה: “אנחנו הולכים להתפשטות בסדר גודל שטרם ראינו בישראל. האמיקרון הוא שונה מכל מה שהכרנו, שובר את כל השיאים, הרבה אנשים יידבקו. החיסונים לא לגמרי מונעים הדבקה אבל מצמצמים דרמטית את התחלואה הקשה”.

ראש צוות המומחים של ממונה הקורונה פרופ’ רן בליצר אמר הבוקר בריאיון ברשת ב’, כי ככל שישראל הופכת למדינה אדומה, כך הולך ופוחת ההיגיון שבאיסור לטוס למדינות אדומות אחרות. לדבריו, המדיניות של סגירת השמיים מתחילה למצות את עצמה משום שבתוך כמה ימים לא יהיה הבדל בין ישראל למדינות אחרות.

הבוקר מתקיים דיון בראשות נפתלי בנט ובהשתתפות בכירי משרד הבריאות בשינוי מתווה הבידודים. על פי הצעת משרד הבריאות, ישראל תחזור למצב שהיה, שבו מי שמחוסן לא צריך להיכנס לבידוד אם נחשף לחולה נשא אומיקרון. זאת, מתוך הבנה שאם הנוהל לא ישונה המדינה תיכנס ל”מיני סגר” בשל היקפי התחלואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות