גזרת המעונות: ליברמן סירב לפשרה לדחות עד פסח – ובג”ץ יפרסם פסק

עתירת המעונות: במסגרת דיון שני שנערך לאחר הסכמת המדינה לדחות את הקיצוץ בסבסוד המעונות לילדי אברכים עד לחודש ינואר - הציעו השופטים דחיה נוספת עד חופשת פסח • לאחר התייעצות, הודיעו נציגי המדינה כי שר האוצר מתנגד לכל פשרה • פסק הדין יפורסם בהמשך
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשפ"ב / 27.12.2021 19:01

היום (שני), בשעות אחר הצהריים, נערך דיון נוסף ב’בג”ץ מעונות היום’, שהוגש על ידי ארגון ‘אמת ליעקב’ וגורמים נוספים, באמצעות עו”ד זלמן בלאק, נגד החלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לקצץ ולבטל את סבסוד מעונות הילדים לילדי אברכים.

לפני כחודש וחצי דן בג”ץ בשתי עתירות שהוגשו בעקבות ההחלטה.

בדיון תהו השופטים פוגלמן, שטיין וגרוסקופף, מדוע ההחלטה התקבלה לאחר תחילת שנת הלימודים ובמהירות כזו, שאינה מאפשרת להורים להתארגן בחלופות אחרות או להיערך בהתאם.

באותו דיון, ביקש בג”ץ מהמדינה לספק תשובה לשאלה מדוע לא לדחות את הקיצוץ המתוכנן לשנת הלימודים הבאה.

המדינה העבירה לבית המשפט את תשובתה המפורטת, המשתרעת על פני 70 עמודים, ובה הודיעה על דחיית ביצוע ההחלטה לחודש ינואר הקרוב, וטענה כי אין צורך בדחיה נוספת ויש לממש את ההחלטה.

בעקבות כך, נערך דיון נוסף היום.

במהלך הדיון, לאחר התייעצות שקיימו השופטים, הוצע לצדדים להסכים על פשרה, במסגרתה הקיצוץ יידחה לחופשת פסח הקרובה, ויחל בתאריך 13.4.2022 – דחיה של ארבעה חודשים נוספים שתאפשר לרבבות משפחות להיערך נכונה לקיצוץ.

נציגי המדינה יצאו לקיום התייעצות עם השרים, ובסופה חזרו והודיעו כי שר האוצר ליברמן מתנגד לפשרה. בעקבות כך, צפויים השופטים לפרסם את החלטתם בעתירה בהקדם.

מן הראוי לציין, כי במקביל מתנהלת עתירה נוספת, שהוגשה גם היא על ידי ארגון ‘אמת ליעקב’, נגד הקריטריונים המפלים שנקבעו ללומדי רבנות ודיינות, ביחס לכל סטודנט אחר, והדורשים מהלומדים הללו להוכיח שכבר עברו בהצלחה מבחן אחד, כדי להיות זכאים למימון עבור המעונות.

עו”ד זלמן בלאק, המייצג את ארגון ‘אמת ליעקב’, אומר לחרדים 10: “כפי שסברנו לכל אורך הדרך, שופטי בג”ץ עמדו כבר בדיון הקודם על חוסר ההיגיון שבביצוע הקיצוץ באופן מיידי ומבלי לתת לרבבות משפחות את האפשרות להיערך כנדרש, וגם הפעם הם המליצו למדינה לדחות את המהלך במספר חודשים נוספים, אני מקווה שגם החלטת בג”ץ תבטא רוח זו”.

עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן המייצגים קבוצת עותרים מסרו: “בית המשפט שמע את טענותינו אודות הפגמים שנפלו בהחלטה בקשב רב, ואנו מקווים כי תינתן החלטה בהקדם לדחות את ביטול הסבסוד למעונות ילדי אברכים, לכל הפחות לשנת הלימודים הבאה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פסק בגץ
    28/12/2021 14:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה פסקו בסוף הבגץ

  2. פסק בגץ
    29/12/2021 10:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מצטרף לשאלה מי יודע מה פסקו בגץ.

  4. פסק בגץ
    29/12/2021 14:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. האם יש תשובה זה נושא חשוב מאוד אולי יש מידע בענין המעון