תחקיר נפילתו של בראל הי”ד : לא ינקטו צעדים פיקודיים • אמו: מטויח

התחקיר על מות החייל שנפל בגבול עזה בחודש אוגוסט הוצג הבוקר לבני משפחתו • ההחלטה להתמקם בסמוך לחומת עוז ולנהל את ההתפרעות בסמיכות להמון שמעבר לחומה הוגדרה בתחקיר כ"שגיאה מקצועית" • משפחת שמואלי: התחקיר - הדרך של צה"ל לסגור את האירוע הקשה באמירה סתמית
חרדים 10
כ"ג טבת התשפ"ב / 27.12.2021 14:53

התחקיר הפיקודי על מותו של בראל חדריה שמואלי הי”ד, שנפל ברצועת עזה בחודש אוגוסט, הוצג הבוקר (שני) לבני משפחתו.

בדוח הוחלט שלא לנקוט בצעדים פיקודיים נגד המפקדים. “ההחלטה להישאר צמוד לחומת עוז, גם לאחר ניסיונות חטיפת כלי הנשק וגם לאחר אירוע הירי בבראל, במקום לדלג אחורנית למקום בו יש יתרון לכוחותינו הייתה שגיאה”, נכתב.

עוד נכתב: “מדיניות האש והוראות הפתיחה באש אפשרו חופש פעולה לפגיעה במפרי סדר ראשיים ומסיתים, ולראייה נורתה כמות ירי משמעותית יותר בהשוואה להפרות סדר קודמות… ההחלטה להתמקד על המכשול לפי התוכנית על סמך ניסיון העבר והמידע המודיעיני כאשר המתפרעים צמודים אליו וחסרונותיו עולים על יתרונותיו היא שגיאה מקצועית בדיעבד. השימוש של המתפרעים בנשק חם וקטלני סמוך לחומת עוז היה לא צפוי”.

מפקד אוגדת עזה, תת אלוף נמרוד אלוני אמר היום: “נפגשתי הבוקר עם משפחת שמואלי להציג להם את התחקיר המלא. לא מצאנו פער בהוראות הפתיחה באש, לא בתחושות הלוחמים ולא בכמות הירי. הצלפים ירו עשרות כדורים. 36 פלסטינים נפצעו, שניים נהרגו. חלק מהירי בוצע על ידי בראל עצמו”.

משפחת שמואלי מסרה בתגובה: “התחקיר לא רק שלא חידש לנו דבר, אלא היה עבור צה”ל דרך לסגור את האירוע הקשה והכואב – דרך אמירה סתמית על שגיאה פה ושגיאה שם. בראל שלנו, לוחם מג”ב, נהרג בלי סיבה ועבור צה”ל זאת רק שגיאה”.

עוד נמסר מהמשפחה: “מפקד החטיבה הצפונית כשל ברגע האמת. הוא לא קיבל את ההחלטה המתחייבת במשך שעה שלמה שבה יש המוני פלסטינים פורעים צמודים לגדר שמהווים סיכון חיים לכוחות. המח״ט לא פעל לפינוי הפורעים גם לאחר הניסיונות הברורים לחטיפת נשק, לא הורה על הסגת הכוחות. רק בנס זה נגמר בהרוג אחד ולא ביותר. אם זה לא כישלון, אז אנחנו לא יודעים מה כן. בסופו של יום, לבראל וללוחמים לא היה שום אמצעי להתמודד עם האירוע, הותירו אותו שם חשוף לפגיעה ולמוות כל כך מיותר”.

ניצה שמואלי, אימו של בראל הי”ד, אמרה לאסתי פרז בתוכנית בחצי היום ברשת ב’: “התחקיר מטויח וכולו שקר וציונים לשבח שחילקו לעצמם. המח”ט בניגוד למה שנכתב בתחקיר לא היה במקום”.

הפינוי, לדבריה, היה מזעזע בניגוד לתחקיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות