סטרוק לטאהא: ‘הוצאת אותי כי אני יהודיה?’ • ח”כי הימין הורחקו I צפו

החוק הגיע לדיון סופי בוועדה אחרי שהושגו הסכמות מול שרת הפנים איילת שקד - ויו"ר הוועדה ח"כ וליד טאהא השליך החוצה את ח"כי הימין • ח"כ אורית סטרוק: "אוסאמה יכול לשאול שאלות ואני לא?! אתה גזען!" • יואב קיש: "אתה חוצפן ופושע!" • טאהא לבן גביר: "מקווה שאתה לא עם נשק"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשפ"ב / 27.12.2021 12:10

עימותים בוועדת הפנים בדיון על חוק החשמל: חברי הכנסת מהאופוזיציה זעמו היום (שני) על יו”ר הוועדה ח”כ וליד טאהא וטענו כי הוא לא מאפשר להם להתבטא.

חבר הכנסת יואב קיש הטיח בפני טאהא: “אתה חוצפן ופושע! ככה לא עושים חקיקה בישראל!”. זאת, לאחר שיו”ר הוועדה הרחיק את קיש מהדיון, בעקבות בקשתו לרכז את התיקונים שהוכנסו להצעת החוק.

ח”כ אורית סטרוק טענה כי מדובר בהצעה שדורשת עיון. “חלק מהדברים ששאלנו עליהם הוצאו מהחוק אך הוכנסו במתווה. אמרת שלא נעביר את החוק בלי לראות מה יש במתווה. אני מבקשת מהייעוץ המשפטי של הוועדה להסביר את המתווה”.

טאהא ענה לה: “אני לא אתן פה להעביר את הזמן ולקשקש. את יודעת לקרוא עברית? תקראי ותביני. היועץ המשפטי לא יסביר לך”.

גם סטרוק הוצאה מהוועדה – בפעמיים שונות – על ידי טאהא. לאחר שיו”ר הוועדה קרא אותה לסדר בפעם השלישית והורה על סילוקה מהדיון, בטענה שהיא שואלת שאלות בלי רשותו היא הטיחה בו:  “אוסאמה יכול לשאול שאלות ואני לא?! כי אני יהודייה והוא ערבי?! אתה גזען!”

בהמשך הורחק מהדיון גם חבר הכנסת פוטין מולא מהליכוד, שתחילה סרב לצאת ואמר לטאהא: “זה ביזיון. אתה מבזה את הוועדה, אני לא אצא”.

לבסוף הוצא בעזרת סדרנים.

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר נזרק  החוצה על ידי היו”ר, לאחר שזעם על התנהלותו כלפי חברי הוועדה מהאופוזיציה – וטען כי “טאהא סותם פיות”.

.

טאהא קרא לו לסדר שלוש פעמים במהירות והוסיף: ” תיזהר שלא תבוא לאולם עם נשק אתה אדם מסוכן ואני מפחד שתשלוף פה נשק”.

ח”כ בן גביר: “אתה לא נותן לאנשים לדבר, מסתבר שהם היו מחבלים, גם לך יש עבר ביטחוני? אתה היחיד שלא נותן לדבר, המקום שלך בכלא”.

טאהא: להוציא אותו החוצה, בארה! צא החוצה”.

בן גביר: “בארה לסוריה, לך לסוריה”.

טאהא: “תצא החוצה”.

בן גביר: “איילת שקד אשמה ששמה אותך במקום הזה. רק הערתי הערה ואתה מוציא אותי. כולם מדברים כאן ועל חצי מילה אתה מוציא אותי. לך לסוריה”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עד מתי?!
    27/12/2021 13:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עבד כי ימלוך