“לך לעזאזל!” בית דפוס ערבי שסירב להדפיס פלייר יפצה פעיל הר הבית

פעיל הר הבית ביקש להדפיס פליירים בבית דפוס בעיר באום אל פאחם - וסורב הוא תבע את בעל המקום בגין אפלייה - וזכה ב-3,500 שקלים
חיים טוויל
כ"ג טבת התשפ"ב / 27.12.2021 11:01

בבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת פסק, כי בית דפוס באום אל פאחם יפצה בסך של כ-3,500 שקלים פעיל בתנועת ‘חוזרים להר’, הפועלים לשחרור הר הבית, בשל סירוב להדפיס עבורו חומרי הסברה תחת לוגו התנועה.

כמו כן, בעל בית הדפוס ישלם 500 שקלים הוצאת משפט.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, הפעיל פנה לבעל בית הדפוס באום אל פחם וביקש הצעת מחיר להדפסת אלפי פליירים. לפנייה לא צורף תוכן הפליר, אך הוא נחתם בלוגו תנועת ‘חוזרים להר’.

הפעיל אף חתם את המייל בשמו – ‘יאיר, תנועת חוזרים להר’. בתגובה כתב לו בעל בית הדפוס: “איזה הר ואיזה אבטיח, זה מסגד אל-אקצא שלנו, של המוסלמים – לך לעזאזל!”

מאחר שבעלי המקום סירבו לבצע את העבודה, החליט הפעיל לתבוע אותם בגין אפלייה, ותבע בבית המשפט 33,880 שקלים, תוך שהוא טוען כי כבודו ואומנותו נרמסו והוא הופלה בניגוד לחוק.

בית המשפט קיבל את טענת התובע באופן חלקי, תוך שהשופט מציין כי הפעיל ביקש הצעות מחיר משלושה בתי דפוס, כאשר הוא טוען כי סבר שיקבל מחיר זול יותר במגזר הערבי מבתי הדפוס בירושלים. עם זאת, השופט צמצם מאוד את הפיצוי שיקבל ואף העיר שהפעיל יכול היה להדפיס את החומר בכל בית דפוס אחר והפנייה לקבלת השירות דווקא באום אל פאחם מקורה בחוסר תום לב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזמנו קנסו בית דפוס יהודי על סירוב להדפיס חומר תועבה
    27/12/2021 15:04
    יעל
  1. ולא טענו על חוסר תום לב…
    איפה ואיפה