מכניס האורחים: בעל חנות הירקות משכונת קראון הייטס נפטר בגיל 92

בשכונת קראון הייטס נפטר, בגיל 92, הרה"ח רבי יחיאל מיכל רסקין ז"ל, הבעלים של חנות הירקות במרכז שכונת קראון הייטס • נודע כבעל צדקה וחסד שביתו היה פתוח בפני אורחים בכל ימות השנה
יוסף גרינבוים
כ"ג טבת התשפ"ב / 27.12.2021 01:47

ברוך דיין האמת: בשכונת קראון הייטס נפטר היום (ראשון), בגיל 92, איש החסד ומכניס האורחים, החסיד רבי יחיאל מיכל רסקין ז”ל, הבעלים של חנות הפירות והירקות הממוקמת בפינת הרחובות קינגסטון ופרזידנט בשכונה החסידית.

המוח ז”ל, בכור לארבעה אחים, נולד בלנינגרד שברוסיה להוריו, הרה”ח רבי אהרן לייב ליין הי”ד ורעייתו דובא רייזא ע”ה, בשנת תר”צ. הוריו חינכו וגידלו את ילדיהם במסירות נפש תחת השלטון הקומוניסטי. כשבגר נשלח ללמוד אצל סבו, המשפיע  הרה”ח רבי יהושע ליין הי”ד, בעיירה רודניא, הסמוכה לליובאוויטש.

עם פרוץ  מלחמת העולם השניה, בה ניספה אביו, שהה עם בני משפחתו בעיר גורקי, ובעת הבריחה הגדולה של חסידי חב”ד לאחר המלחמה, יצאה המשפחה את גבולות רוסיה. מאחר שהשתמשו בתעודות מזויפות אימצו את שם משפחת אמם – רסקין.

בשנת תשי”ג הוא הגיע לניו יורק עם משפחתו.

לאחר נישואיו עם מרת דאניא תבלחט”א, בתו של החסיד הרב שניאור זלמן יששכר געצל רובשקין ז”ל, הקים את חנות הפירות והירקות בשדרת קינסגטון, החנות סיפקה בין היתר פירות וירקות עבור הרבי מליובאוויטש והרבנית.

ביתו היה בית פתוח לאורחים, ונהג בהכנסת אורחים בכל ימות השנה – ובהיותו איש חסד בנפשו, פעל ללא לאות עבור נזקקים.

הותיר אחריו את רעייתו מרת דאניא, ואת ילדיו – אריק מקראון הייטס, גיטל איידלמן מפלורידה, משי מרקוביץ מקראון הייטס, אברמי רסקין ממלבורן, זלדי טרייטל מקנדה, שלמה רסקין מקראון הייטס, נכדים ונינים.

ואת אחיו רבי בן ציון רסקין והרה”ח הרב חיים דוד ליין.

מסע ההלוויה יעבור ביום שני בבוקר ליד מרכז חב”ד העולמי-770, בדרכו לבית העלמין מונטיפיורי, שם ייטמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות