מקלב: ‘מלונית קורונה קשה יותר מכלא ועוד דורשים תשלום על זה?’

חרדים 10
|
כ"ב טבת התשפ"ב / 26.12.2021 12:30
ח”כ אורי מקלב יצא בוועדת החוקה נגד פיתרון המלוניות של הממשלה: “עבריין שנמצא בכלא, גם אם הוא עשיר ואמיד מאוד, לא נדרש לשלם. עלות המימון של מלונית ליום לאזרח עומד על למעלה מ-800 שקלים – למרות שלא עבר על שום חוק”

שהייה במלוניות קורונה על חשבון האזרחים? חבר הכנסת אורי מקלב תקף הבוקר (ראשון), במהלך דיון על מימון מלוניות קורונה בוועדת החוקה – את הפיתרון שמוצע על ידי הממשלה.

מקלב אמר: “צריך לזכור שהמלוניות הללו הם מעצר של ממש, במקרים רבים יותר קשה מכלא. זו יכולה להיות אמא שלא יכולה לגשת לילד שלה כי אסור לה לצאת מהחדר, אפילו סיבוב בחצר לא נותנים לעשות”.

הוא הדגיש: “אלו אנשים שלא עברו שום עבירה, גם אם יצא למדינה אדומה הוא קיבל אישור מוועדת החריגים ואתם לא מאמינים לו, לכן שולחים אותו לבידוד במלוניות ועוד דורשים ממנו תשלום על זה?

“עבריין שנמצא בכלא, גם אם הוא עשיר ואמיד מאוד, לא נדרש לשלם את התשלום על השהות שלו. עלות המימון ליום לאזרח עומד על למעלה מ-800 שקלים, אדם שהתגלה כחולה ויצא כדין מהארץ נאלץ לשלם סכומי עתק, למרות שלא עבר על שום חוק”.

הוא הוסיף: “בסדום אדם פצוע היה נדרש לשלם לפוצע שלו תשלום עבור הקזת הדם שעשה לו, זה בדיוק מה שאתם עושים פה”.

נציגת משרד הבריאות אמרה בדיון: “זה לא חייב להיות בהכרח במימון המדינה, יכולים להיות מקרים שבהם המדינה תקבע שהמימון יהיה על חשבון האדם השוהה במלונית”.