שיפור במצב ילדה שאושפזה במצב קשה בגלל שפעת: נגמלה מהנשמה

במהלך היום נגמלה הילדה בת ה-8 וחצי מהנשמה ומצבה כעת מוגדר בינוני ויציב • היא ממשיכה להיות מטופלת ביחידת טיפול נמרץ ילדים בית החולים 'מאיר'
תמי גיל
כ"ב טבת התשפ"ב / 25.12.2021 22:42

שיפור במצבה של הילדה בת ה-8.5 שהיתה מורדמת ומונשמת בעקבות מחלת השפעת. כך נמסר היום מהמרכז הרפואי ‘מאיר’ בכפר סבא.

“במהלך היום נגמלה הילדה מהנשמה ומצבה כעת מוגדר בינוני ויציב והיא ממשיכה להיות מטופלת ביחידת טיפול נמרץ ילדים”, נאמר בהודעה של בית החולים.

הילדה, מאזור השרון, הובהלה בשבוע האחרון כשהיא מורדמת ומונשמת לבית החולים, לאחר שסבלה מחוסר בחמצן ומקשיי נשימה קשים, כתוצאה ממחלת השפעת ממנה סבלה כמה  ימים.

היא התעוררה עם קושי נשימתי כבד ובני משפחתה החלו מיד בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים, ובהמשך פונתה לבית החולים.

עם הגעתה לחדר המיון, הוכנסה הילדה לחדר החייאה והחלה לקבל טיפול תומך. בהמשך היא הועברה לחדר ניתוח ובשיתוף צוות א.א.ג ילדים והרדמה ילדים היא הונשמה, בעקבות אבחנה של בצקת חמורה בדרכי הנשימה.

ד”ר דגנית אדם-כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר, אמרה: “מדובר במקרה חמור של דלקת דרכי הנשימה, על רקע מחלה ויראלית. יש לשבח את בני משפחתה של הילדה, שלא איבדו עשתונות והחלו בטיפול באופן מיידי כולל הזעקה של סיוע רפואי”.

ד”ר אדם-כהן סיפרה: “בכל יחידות טיפול נמרץ ילדים בארץ אנו עדים השנה למקרים קשים של סיבוכי שפעת מסוג זן A, שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות