“אה.. אה.. אהה..”: חאן אל אחמר? כשהשר עמר בר-לב התחיל לגמגם

השר לביטחון פנים ממפלגת העבודה גמגם במבוכה בשידור חי, כאשר נשאל מה ההבדל בין היישוב הלא חוקי חאן אל אחמאר לישוב הישראלי חומש • האזינו לראיון המביך ברשת ב'
חרדים 10
כ"א טבת התשפ"ב / 25.12.2021 19:24

השר לביטחון פנים עמר בר לב העניק ביום חמישי ראיון לזאב קם וקרן אוזן ברשת ב – ראיון שהפך מביך במיוחד עבורו.

השר השמאלני התקשה להסביר מדוע הממשלה מתנכלת לבנייה ישראלית לא חוקית, ולעומת זאת לא הורסת את המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר, למרות פסיקת בג”ץ להרוס אותו.

קרן אוזן: מה אתה חושב על הבקשה של חברים בישיבה בחומש להשאיר את הישיבה, היא פועלת שם 15 שנה, צריך להגיד.

זאב קם: בהפסקות כאלו ואחרות.

קרן אוזן: אחרי הרצח שקרה שם, זה לא קריאה שהממשלה הזאת רואה לנכון לקיים?

עמר בר לב: הרצח הוא נורא, הוא באמת רצח נורא. יחד עם זאת ולצד זאת, בלי כל קשר לאירוע הספציפי הזה, מדינת ישראל היא מדינת חוק, ואם החליטו על מקום מסוים שהוא יישוב חוקי – אז הוא יישוב חוקי, ואם החליטו שמקום מסוים הוא יישוב לא חוקי – אז הוא לא חוקי.

קרן אוזן: אבל השר בר לב, אני מזמינה אותך לעשות סיור איתי בנגב ולראות כמה מבנים לא חוקיים יש שעכשיו רק מחברים אותם לחשמל. אתה יודע, יש הרבה יישובים לא חוקיים והיישוב הזה, הישיבה הזו היתה 15 שנה, סתם מציינת.

עמר בר לב: את קוטעת אותי בדיוק..

קרן אוזן: אני מתנצלת.

עמר בר לב: לא, לא, בדיוק במשפט הזה. מה שאמרתי, שזה לא משנה אם היישוב הלא חוקי הוא בפתח תקווה או ליד פתח תקווה או הוא באמצע יהודה ושומרון, מה שלא חוקי – צריך לטפל בו.

זאב קם: כלומר אתה מסכים שצריך לפנות את היישוב הלא חוקי חאן אל אחמר? לאור המשוואה שעכשיו שרטטת בעצם.

עמר בר לב: ה.. הישוב ח.. חאן אל אחמר זה סיפור אחר.

זאב קם: למה?

עמר בר לב: זה סיפ.. זה.. כי יש הת.. כי יש התיישבויות של אה… אה.. אה.. אהה.. של פלסטינים ובדואים ב.. ב… ב.. ביהודה ושומרון ב..אלף ואחד אה.. מקומות… אההההה… וזה.. וזה… אההה…. זה באמת, אני לא.. אנ.. הם הם הם פזורים בכל..בכל אהה.. יהודה ושומרון. אני לא מכיר את ה…את.. אני.. אני..לא מכיר את ה…. אההה..אהההה..אהההה… חו.. אהה.. חוקי ה…. חוקי ה…… אההה….הפליליים של.. של הרשות הפלסטינית איפה מותר לבנות ואיפה אסור לבנות, זה עניין שלהם אני יודע מה קשור לעניין שלנו.. ולעניין שלנו.. מה שלדעתנו, הממשלות.. דרך אגב, זאת לא הממשלה הזאת, זה ממשלות קודמות, מה שהחליטו שזה חוקי – זה צריך להישאר ואם זה לא חוקי צריך שלא יהיה, זה הכל.

זאב קם: השר לביטחון הפנים עמר בר לב, מפלגת העבודה, תודה רבה לך, שבת שלום.

עמר בר לב: תודה רבה, שבת שלום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלטון החוק
    26/12/2021 06:37
    אחד מהעם
  1. אל תתיראו לא מן הימנים אלא מהשמאלניים שרוממות הדמוקרטיה ושלטון החוק בפיהם ובכל הזדמנות שיש להם אינם מהססים לפגוע בהם