צה”ל ‘מייבש’ הישיבה בחומש: הרס מיכלי המים – וחסם חדשים

כוחות צה"ל מנעו הכנסת עוקב מים ליישוב החרב חומש, במקום מכלי המים שהרסו הבוקר • במקום כ-70 תלמידי ישיבה, בהם 4 משפחות עם ילדים - שנותרו ללא מים • יוסי דגן: "ישיבת חומש מקבלת יחס גרוע משנותנים לאויבים. אם לא די בהרס, הממשלה מונעת צורך קיומי בסיסי כמו מים"
חיים טוויל
כ' טבת התשפ"ב / 24.12.2021 13:57

לידיעת נפתלי בנט: כוחות צבא מנעו בצהריים (שישי) כניסת עוקב מים לחומש, במקום עוקב המים שהוצב לפני  למעלה משנה – וכוח של המנהל האזרחי הרס הבוקר.

במקום ישנם כ-70 תלמידי ישיבה, ארבע משפחות וכ-10 ילדים – שנותרו ללא מים.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן,  הגיב בחריפות למניעת מעבר עוקב המים: “תלמידי ישיבת חומש מקבלים יחס גרוע משנותנים לאוייבים. גם במלחמת יום הכיפורים, כשמטרת הארמיה השלישית הייתה להשמיד את מדינת ישראל וצה”ל כיתר אותה, הוא אפשר מעבר מים לנצורים. מקבלי ההחלטות במקרה הזה איבדו את הצפון ואת המצפן”.

הוא הוסיף: “אם לא די בהרס מבנים הבוקר כעת מונעת הממשלה, צורך קיומי בסיסי כמו מים. במשך 16 שנים שבהם הישיבה קיימת, לא נשמע כדבר הזה.

“בזמן שאת הישובים הבדואים הלא חוקיים בנגב מחברים למים וחשמל בצורה מוסדרת, מונעים מחלוצי ההתיישבות, בישוב שנמצא בשליטה ישראלית מלאה, שטח C, מים. למעלה מ-70 בחורים, ילדים ומשפחות יוותרו השבת ללא מים”.

כוחות מג”ב ואנשי משרד הביטחון הרסו מוקדם יותר הבוקר שישה מבנים שהוקמו על אדמת הישוב החרב.

בין היתר פונה מבנה ששימש ללינת תלמידי הישיבה ושני מבנים שמשפחות השתכנו בהם בשבועות האחרונים.

במג”ב אמרו כי המבנים הוקמו בשבוע האחרון – אך בישיבת חומש אמרו שמדובר בשקר.

“מבני המשפחות שנהרסו הבוקר קיימים במקום זמן רב ולא כפי שפרסם דובר מג”ב. המשפחות גרות ביישוב חומש כבר כ-10 חודשים. כנראה שבשביל לתת פרס לטרור, הממשלה שולחת את מג”ב גם לפנות, וגם לשקר. ההרס הבוקר הוא סכין בגב, והשקרים הם לסובב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תביאו את תגובת ניר אורבך
    24/12/2021 14:06
    חנן
  1. ואם הוא לא רוצה להגיב תתכצבו