טוקר הכריז על גיוס כסף למימון הקנס של דרעי -והוזהר: זה פלילי

אחרי שיו"ר ש"ס חתם על הסדר טיעון, הכריז השדרן: 'לאחר שיתפטר נצא לקמפיין גיוס למימון הקנס שחטף' • כתב 'גלובס': 'עבירה פלילית שעונשה חצי שנת מאסר' • תחקירן 'דה מרקר': 'ידוע שמשדרי ההתרמה של טוקר נגמרים בכך ש-98% מהכסף נעלם' • דרעי לטוקר: אל תגייס כסף בשבילי
אבי כץ
כ' טבת התשפ"ב / 23.12.2021 22:15

יו”ר ש”ס אריה דרעי חתם היום (חמישי) על הסדר טיעון במסגרתו הוא מודה בשתי עבירות מס, יורשע, יתפטר מהכנסת וישלם קנס כספי בסך 180 אלף ש”ח.

מי שהחליט לבוא לעזרתו היה שדרן הרדיו מנחם טוקר, שהודיע בחשבון הטוויטר שלו על קמפיין גיוס של 180 אלף שקל למימון הקנס.

“ביום ראשון, לאחר שיתפטר מהכנסת, נצא לקמפיין גיוס כסף למימון הקנס שחטף אריה דרעי”, צייץ טוקר. “כל מי שנהנה מהפעילות הציבורית שלו (ובפרט מהופעות כשרות) מוזמן לסייע”.

גולשים רבים הגיבו בלגלוג או בזעם על היוזמה.

העיתונאי אבישי גרינצייג, הכתב המשפטי של ‘גלובס’, מיהר להזהיר את טוקר, כשצייץ בתגובה: “מצד אחד: מימון ההמונים שמארגן השדרן מנחם טוקר עבור הקנס הפלילי של אריה דרעי. מצד שני: חוק העונשין הקובע שפרסום מימון המונים עבור קנס פלילי הוא עבירה פלילית שעונשה חצי שנת מאסר”.

תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, הגיב לגרינצייג: “זה מעבר, זה ציבור שלא מבין שדרעי עשה בקריירה סכומי כסף אדירים, קמבן את כל המשפחה שלו, ומצייר את עצמו עכשיו כמסכן – ומבקש מאלו שבקושי גומרים את החודש שיממן אותו”.

אריאל מנשה,  סגן ראש תחום חרדים בלשכת גיוס ירושלים לשעבר, הגיב: “הזלזול באינטליגנציה של בוחרי שס מטעם החרדים ממשיך. והפעם – מנחם טוקר רוצה שהאזרח הקטן והשקוף יממן קנס למיליונר”.

גולש נוסף הגיב: “חוץ מהעובדה שזו עבירה פלילית, אתה גם מוליך את הציבור שולל. האיש צפוי למענק הסתגלות מכובד מאוד של מאות אלפי שקלים מכספי ציבור. למה אין גבול לחזירות למה”.

וגולש אחר הוסיף: “אני תומך בדרעי. וחושב שנעשה לו עוול במשפט. אבל בא. אתה רוצה לקחת כסף מאנשים שאין להם בכדי לתמוך במישהו שמלא בכסף? המטרה לא מקדשת את האמצעים. זו דעתי”.

והעיתונאי גור מגידו מ’דה מרקר’, מי שפרסם תחקיר מזעזע על  משדרי ההתרמות בכלי התקשורת – הגיב:

אלא שבהמשך דרעי, שהבין  כנראה כי היוזמה גורמת לו נזק תדמיתי, העדיף להתרחק ממנה.

בהודעה שפרסם נאמר: “יוזמת גיוס ההמונים היתה של מנחם טוקר ואין לי שום קשר לכך. הופתעתי לשמוע זאת. אני מודה לטוקר על המחווה, אולם אין צורך בכך”.

הוא הוסיף: “לבקשתי, המדינה נעתרה לכך שאשלם בתשלומים ואעשה זאת מכספי. אני קורא לכל מי שנפשו חפצה, לתרום צדקה למשפחות נזקקות ומעוטות יכולת”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גועל נפש טוקר ודרעי
    24/12/2021 12:59
    יענקי
  1. דרעי נתן שוחד לטוקר בדמות הופעות וטוקר החזיר לו בסיקור מלטף

  2. בןשה וחרפה
    24/12/2021 15:23
    אורה
  3. תגידו אתם לא מתביישים למה לדרעי חסר כסף הוא לא שילם מס על נכסים שיש לו ז”א שיש לו נכסים והכנסות והאנשים שאתם רוצים לקחת מהם כסף אלה רובם אנשים עניים שרואים בדרעי מנהיג ויש להם חולשה אליו אז הם צריכים לתת לו כסף תתביישו לכם וכל הכבןד לדרעי שסירב הוא כיבד את עצמו קצת פרופורציות לא יזיקו רק יועילו

  4. דרעי
    26/12/2021 14:12
    א
  5. דרעי מליין. ומי אמור לשלם את הקנס? הספרדים העניים? בני התורה? לא נורמלי טווקר

    • דרעי   11/01/2022 14:34

      אני בהלם שמישהו חשב לקבץ נדבות לדרעי. לא חסר לו.