קרבות הליכוד: זה הצעד הדרמטי שדודי אמסלם עושה נגד ברקת

הצעת חוק שהגיש ח"כ דוד אמסלם קובעת: סכום גיוס התרומות שיכול נבחר ציבור לגייס בשנה יוגבל ל-100 אלף ש"ח • ההצעה זוכה לתמיכה עקרונית של שר המשפטים גדעון סער, ולכן צפוי שתקבל את תמיכת הקואליציה
אריה ריבקינד
י"ט טבת התשפ"ב / 23.12.2021 12:21

ועדת השרים לחקיקה תדון ביום שני הקרוב בהצעת חוק שהגיש ח”כ דודי אמסלם מהליכוד, להגביל את סכום גיוס התרומות של נבחר ציבור ובני משפחתו לצורך פעילות פוליטית ל-100 אלף שקלים בשנה.

לפי הערכות הצעת החוק הזו  נולדה מתוך כוונה לבלום את ניר ברקת, שמנצל את הונו האישי כדי לקדם את מעמדו בליכוד.

לפי דיווח של יקי אדמקר ב’וואלה’, מדובר בהצעה שזוכה לתמיכה עקרונית של יו”ר ועדת השרים לחקיקה, שר המשפטים גדעון סער, ובסביבתו אמרו כי סביר להניח שיתמוך בקידומה,  ולכן צפוי שההצעה תקבל את תמיכת הקואליציה.

לפי הצעת החוק, תיקבע ‘תקרת הוצאות’ של 100 אלף שקלים בשנה, שהיא הסכום המקסימלי שנבחר הציבור ובני משפחתו, ביחד, יוכלו לתרום מכיסם לצורך פעילות פוליטית שגרתית, זאת מלבד הסכום הניתן לכל חבר כנסת לצורך הקשר עם הציבור.

אם הקואליציה תקדם את החוק, המתח בליכוד סביב ההצעה צפוי לעלות.

בעבר צולם ח”כ ניר ברקת עם מסמך פנימי שבו מיפה את רשימת חברי הכנסת שתומכים או מתנגדים להצעה. נתניהו היה, לטענתו, מתומכי ההצעה נגדו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: “עד היום, המקרה של מועמד בעל הון שבאמצעות משאביו הבלתי נדלים או משאבים של קרוביו מנסה להשתלט על מערכות פוליטיות לא הוסדר בחוק בצורה ממצה. השמירה על איזון ושוויון בין נבחרים ובין מועמדים מהותי בדמוקרטיה הישראלית על מנת לשמר את המגוון הגדול של אוכלוסיות שונות ונציגים שונים בכנסת ישראל.

“לעיתים קמפיין של מועמד עשיר לא יאפשר למועמדים איכותיים שאינם בעלי הון עתק להיבחר ולייצג את המגזר ממנו הם מגיעים. לכן יש להטיל מגבלות על שימוש בכספם הפרטי של נבחרים ומועמדים לכנסת על מנת לוודא שלא רק אנשים בעלי הון עצמי גבוה יהיו מיוצגים בדמוקרטיה הישראלית, ושלא בעל המאה יהיה בעל הדעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שיוויון בין מועמדים:
    24/12/2021 09:21
    רות ב.
  1. אמסלם צריך חוק לשיויון בIQ בין המועמדים. שחלילה לא יהיה מועמד חכם או נבון ממנו.