‘טרה’ לחצה ודחפה שתשלמו יותר: מוצרי החלב שבפיקוח יתייקרו

מחירי מוצרי החלב שבפיקוח המדינה, שמחיריהם נמוכים יחסית הודות לפיקוח, צפויים לזנק בקרוב - לאחר שמשרדי האוצר והחקלאות נכנעו ללחץ שהפעילה מחלבת טרה • כעת דנים בגובה ההתייקרות - 3.5% או קרוב ל-9% • ההתייקרות עלולה להוביל לעליית מחירים גם במוצרים נוספים
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 21:59

החלב והגבינה יתייקרו? בעוד משרדי האוצר והחקלאות מכריזים שייבוא מוצרי חלב יוריד מחירים, אותם משרדים נכנעים ללחץ שמפעילה מחלבת חברת ‘טרה’, לייקר את מוצרי החלב שמחיריהם מפוקחים על-ידי המדינה. כך מדווחת מירב קריסטל באתר ynet,

טרה, הנמצאת בבעלות החברה המרכזית למשקאות קלים – החברה שמחזיקה גם בקוקה קולה ישראל, טוענת שמחירי מוצרי החלב שבפיקוח לא עודכנו במשך כשנתיים.

מוצרי החלב שמחיריהם מפוקחים על-ידי המדינה נחשבים למוצרים זולים יחסית, שהמחירים שלהם עלו עם השנים בשיעור נמוך לעומת מוצרי חלב אחרים.

לפי הדיווח של  ynet, בוועדת המחירים המשותפת לשני המשרדים, מתכוונים לייקר לצרכנים חלב בשקית ובקרטון 3% שומן ו-1% שומן, גבינה לבנה 5%, שמנת מתוקה 38% (ומוצרים דומים), שמנת חמוצה 15%, גבינת עמק במשקל 28%, גבינת גלבוע במשקל 22%, אשל וגיל.

לפי הדיווח, ההתלבטות כרגע היא רק לגבי גובה ההתייקרות: 3.5% או קרוב ל-9%.

כמו כן, ייקור מוצרי החלב המפוקחים, עלול לגרור העלאת מחירים במוצרי חלב נוספים.

טרה מבקשת להעלות את המחירים בשל עלייה של 1.47 אגורות לליטר במחיר המטרה של החלב שמתעדכן מעלה או מטה אחת לרבעון. ברבעון הקודם התייקר ב-1.7 אגורות לליטר, בהמשך להתייקרות שאירעה גם ברבעון הראשון של השנה. ב-2020 הייתה גם ירידה במחיר של 1.8 אגורות.

ההתייקרות בחלב הגולמי נובעת בעיקר בעקבות התייקרות המזון לפרות בעולם, אך גם בשל התייקרויות בעלויות הייצור והאריזה.

לפי הדיווח של  ynet, הוחלט כי לגבי גובה ההתייקרות יוכרז על שימוע והמחלבות, הרפתנים, הרשתות והציבור יוכלו להעביר התייחסות תוך שבועיים.

אלא שבוועדות האלה לציבור יש משקל זערורי והדעות המושמעות הן של הגורמים המסחריים בעיקר.

ב-ynet מציינים, כי למרות שטרה היא זאת שלכאורה דוחפת לעליית המחירים, תנובה היא יצרנית מוצרי החלב הגדולה בישראל ומחזיקה ברוב נתח השוק במוצרי החלב המפוקחים. גם שטראוס מייצרת כמה מוצרים מפוקחים, בין היתר שמנת וגבינה לבנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות