הושג הסדר טיעון: דרעי יתפטר – וישלם קנס של 180 אלף ש”ח

היועץ המשפטי לממשלה הגיע להסדר טיעון עם יו"ר מפלגת ש"ס: הוא יתפטר מהכנסת, יודה בעבירות מס וישלם קנס של כ-180 אלף שקלים • הפרקליטות לא התחייבה לוותר על קלון, שעשוי למנוע ממנו להתמנות שוב לשר בעתיד • התנועה לאיכות השלטון: "בושה; חייבים להטיל קלון"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 17:50

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הגיע להסדר טיעון עם יו”ר מפלגת ש”ס חבר הכנסת אריה דרעי.

לפי הדיווח בכאן חדשות, דרעי יודה בעבירות של אי דיווח על מס וישלם קנס של כ-180 אלף שקלים. בנוסף, דרעי יתפטר מהכנסת.

לפי ההסכם, הפרקליטות לא תתחייב שבעתיד לא תדרוש שיושת עליו קלון, שעשוי למנוע ממנו להתמנות שוב לשר בעתיד, אך מסתמן שלא תוגש בקשה כזו.

ההסדר צפוי להיות מנוסח ולהיות מוגש בקרוב.

הפרשן עמית סגל מציין, כי התפטרות דרעי מהכנסת היא לא דרישה של היועץ המשפטי לממשלה, אך זהו מהלך נכון. שכן, אם יישאר חבר כנסת, צריך להתקיים דיון משפטי בשאלה אם יש קלון בעבירות. מנגד, אם יתפטר – הדיון על הקלון מתבטל וכך דרעי יוכל להיבחר לכנסת הבאה וגם להמשיך לעמוד בראשות ש”ס.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על הסדר הטיעון המקל שנחתם עם  דרעי: ״שעות לאחר שפנינו ליועמ״ש בבקשה לשקול שוב את פרטי ההסדר המקל שפורסמו בתקשורת, התבשרנו על חתימת ההסדר.

״מדובר בהסדר טיעון מביש אך טרם מאוחר מדי לדרוש קלון על מעשיו של דרעי כך שלא יוכל לשוב לזירה הציבורית. מספיק עם הנחות הסלב. דווקא בשל כך שדרעי הוא נבחר ציבור – גם מבחינת ערכית חייבים להחמיר איתו ולוודא שלא יוכל לשוב לכהן בכנסת בעתיד. חייבים להטיל קלון״.

אתמול קיים דרעי שיחת זום עם כ-30 סגני ראשי ערים המשתתפים בכנס סגנים באילת. במהלך נאומו התייחס לפרישתו הצפויה מהכנסת בשל הנסיבות המשפטיות, ואמר כי אין בכוונתו לפרוש מראשות תנועת ש”ס.

״חשוב לי שתשמעו זאת בקולי – אין לי שום כוונה להרפות ולו לדקה אחת את הפעילות שלי כיו״ר תנועת ש״ס”, אמר. “השליחות שלי היא להיאבק למען היהדות והעזרה לחלשים ואני יעשה זאת איתכם עד ביאת משיח צדקנו. לא חשוב אם בתפקיד זה או אחר”.

החקירה נגד דרעי נפתחה לפני חמש שנים, וכללה גם חשד לשוחד – שהתיק בעניינו נסגר כבר בשלב המלצות המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות