חיובי? לפי מחקרים את הדבר הזה לא תאבדו אם תחלו בזן אומיקרון

מחקרים שערכו מכוני מחקר בארצות הברית מגלים: לזן החדש של נגיף הקורונה יש סימפטומים ייחודיים • נראה כי הווריאנט לא גורם לאובדן חוש הטעם והריח
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 15:15

מחקרים שבוצעו בארה”ב מצביעים על כך שלווריאנט אומיקרון יש תסמינים שונים מאלו של הזנים הקודמים.

לפי דיווח של נטע בר ב’ישראל היום’, הממצא המעניין העיקרי: חולים בזן החדש כמעט ולא דיווחו על אובדן של חוש הטעם והריח. בנוסף, התסמינים הבולטים ביותר שאובחנו עד כה הם שיעול, גודש באף, נזלת ועייפות קשה.

ד”ר קתרין פוהלינג, שמבצעת את המחקרים על תסמיני הווריאנט החדש עבור המרכז למלחמה במחלות מידבקות בארצות הברית, סיפרה לרשת אן.בי.סי האמריקנית כי מדובר במחקרים ראשוניים שבוצעו על כמות מוגבלת יחסית של חולים, אך הם נותנים כיוון די ברור באשר לתסמינים הראשוניים של המחלה שלהם גורם הזן החדש.

“הווריאנט הזה תפס אותנו בתזמון גרוע מאוד. חלקים גדולים של האוכלוסייה עדיין לא מחוסנים וייקח לנו זמן רב להבין מה הוא עושה לאלו שלא התחסנו”, מספרת ד”ר פוהלינג.

הד”ר הוסיפה, כי נראה לפי בדיקות ראשוניות, כי התסמינים מופיעים מהר יותר בקרב חולי אומיקרון מאשר בקרב אלו שחלו בזנים קודמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוקר טוב, איינשטיין
    23/12/2021 00:34
    יהודי
  1. זה היה התסמין הראשון שהחשיד את הרופאה הדרום אפריקאית שבעקבות בדיקתה התגלה הזן: זה שהם לא מאבדים טעם וריח. זה ידוע מרגע שהתגלה אומיקרון.