איתור נזילות במצלמה טרמית – הפתרון היעיל והממוקד ביותר לאיתור נזילות במינימום נזק

כיצד מבצעים איתור נזילות במצלמה תרמית? כיום כבר אין צורך בפירוק של קירות שלמים, או גרוע מכך רצפות כאשר יש נזילות • יחד עם זאת, התהליך של איתור נזילות במצלמה תרמית דורש מומחיות וניסיון
תוכן שיווקי
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 14:02

איתור נזילות במצלמה תרמית

נזילות הן דבר מורכב, אך נזילות בקיר או ברצפות שאיננו בדיוק יודעים מהיכן הן זה כבר רמה אחרת של מורכבות.

בעבר, בעיה זו דרשה אופרציה שלמה ומאוד לא נעימה. כדי לאתר את הנזילה, אנשי המקצוע נאלצו לשבור קירות שלמים, מה שהפך את התהליך להרבה פחות נעים, והרבה יותר יקר.

כיום, כבר אין צורך בכך, כיוון שאנשי המקצוע מבצעים איתור נזילות במצלמה תרמית ומצליחים לאתר את הנזילה באופן יעיל וממוקד, כך שאין צורך בפירוק של קירות שלמים, או גרוע מכך רצפות.  יחד עם זאת, התהליך של איתור נזילות במצלמה תרמית דורש מומחיות וניסיון בהבנת הנתונים ואבחון הנזילה, ולשם כך לא מספיק רק הציוד המתאים, אלא גם המומחים המתאימים.

כיצד מבצעים איתור נזילות במצלמה תרמית?

ובכן, כדי לענות על כך חשוב קודם להבין מהי המצלמה התרמית וכיצד היא פועלת. מצלמה תרמית היא סוג של מכשיר שאיתו סורקים את הקיר שבו יש נזילה.

המכשיר יודע למפות את הקיר ולהציג הבדלי טמפרטורה המעידות על יובש, רטיבות ולחות בעזרת פעולת האינפרה האדום, כאשר היא מציגה את המיפוי בצבעים שונים המסמלים כל אזור ומצבו, ולכן קוראים לזה מצלמה תרמית.

הכישורים המקצועיים הנדרשים לביצוע איתור נזילות במצלמה תרמית זו יכולת האבחון והבנת הנתונים. לא פעם המצלמה מציגה אזורים מסוימים כאזורים בעלי לחות גבוהה, דבר שיכול להטעות את איש המקצוע במחשבה שיש שם נזילה, ולשם כך הוא נעזר במד לחות המודד את הלחות של האזור ומפענח האם מדובר בלחות, או בנוזלים.

רק לאחר שאיש המקצוע מנתח בסבלנות את מיפוי המצלמה התרמית, הוא מתחיל לעבוד באופן נקודתי ושובר את הקיר או את הרצפות באזור בו זוהתה הנזילה. חשוב לזכור שזו עבודה שדורשת זהירות וניסיון, כיוון שלא פעם מדובר בצנרות ישנות במיוחד, ועבודה מהירה ואגרסיבית מידי יכולה להסב נזק, במיוחד אם שוברים את הקירות והריצוף במקומות הלא נכונים.

איתור נזילות במצלמה תרמית – טיפול ומניעה של נזק ממושך

נזילות יכולות לגרום נזק חמור במיוחד נזילות תת רצפתיות שהן מאוד קשות לזיהוי ולכן לוקח לנו המון זמן עד שאנו שמים לב ומזמינים איש מקצוע. לעומת זאת, נזילות בקירות הן בולטות לעין.

קירות שסובלים מרטיבות מפתחים כתמי עובש, כתמים צהובים חומים ולא אסתטיים שקשה לפספס ומתפשטים במהרה לאורך ורוחב הקיר. העובש לעצמו עלול לגרום לבעיות בריאות כיוון שהוא עשוי מבקטריות ופטריות שחודרות למערכת הנשימה שלנו ועלולות לגרום למחלות כרוניות שונות בדרכי הנשימה ולמיגרנות. לעומת זאת יש סממן נוסף לזיהוי נזילה שהוא אומנם אינו בולט עין, אך בהכרח בולט לחוש הריח, וזה ריח של טחב, שהוא אינו ריח נעים ואסור להתעלם ממנו.

כאשר מדובר בנזילות תת רצפתיות, כיוון שקשה לשים לב לקיומן, והן דווקא עלולות לגרום לנזק חמור ואף לפיצוץ בצנרת, הריח שהן מפיצות זו הדרך הטובה ביותר לשים לב אליהן.

בסופו של דבר מדובר במים עומדים מלאים בחיידקים. לכן אם אתם שמים לב לריח לא נעים כדאי שתסתכלו האם קיימת רטיבות ברצפה. כך או כך, הרטיבות גורמת לנזק, ובכל רגע שהנזילה ממשיכה ולא מטופלת הנזק רק יכול להחמיר ולכן חשוב ולהזמין מומחה שיבצע איתור נזילות במצלמה תרמית כמה שיותר מהר.

חושבים שאתם צריכים לבצע איתור נזילות במצלמה תרמית? הגעתם למקום הנכון

אנו חברת ישיר אחזקות, ואנו מספקים שירותי אחזקה בכל תחומי נזקי המים ומבצעים בדיקות אינסטלציה, איתור נזילות, קרה למערכות האינסטלציה, ועוד. כל אנשי המקצוע שלנו מגיעים עם ניסיון והסמכות מקצועיות של מאתרי ליקויי בנייה ברישיון משרד העבודה עם התמחות בנזקי צנרת ורטיבות.

כמו כן, אנו מעניקים את שירותינו 24/6 בכל רחבי הארץ ומתחייבים לספק לכם את השירות המקצועי, היעיל, ולא פחות חשוב האדיב ביותר.

על מנת לספק את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר אנו נעזרים בציוד טכנולוגי המתקדם ביותר בשוק הכולל שירותי ביובית, שימוש במצלמה תרמית, מד לחות, ציוד לעבודה בגובה ועוד.

מעוניינים לשמוע עוד פרטים?

התקשרו אלינו למספר 050-6961131 כדי לקבל ייעוץ ללא עלות!

ישיר אחזקות – אנחנו פה לשירותכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות