נעצרו חשודים בתקיפת מאיר פרוש, דיין ורבנים תומכי חיסונים

החשוד שנעצר ניסה לגזור את זקנו של חבר הכנסת לפני כ-3 וחצי חודשים • ממצאי החקירה מעלים: הצעיר חרדי נשלח תמורת תשלום לעשות את המעשה • המארגן, תושב מאה שערים, נעצר בחשד שיזם את התקיפות ושלח צעירים נוספים לתקוף רבנים שקראו לציבור להתחסן נגד קורונה
חיים טוויל
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 12:06

משטרת ישראל עצרה שני חשודים בחשד למעורבותם באירועי אלימות כלפי רבנים, הדיין בבד”צ ‘העדה החרדית’ בירושלים הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ, ובתקיפת ח”כ מאיר פרוש ובניסיון לגזור את זקנו לפני כשלושה וחצי חודשים בירושלים.

במסגרת חקירה סמויה שהתנהלה בתקופה האחרונה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, השבוע עצרו בלשי המשטרה שני חשודים, בחשד למעורבותם באירועי אלימות שכללו גזיזת זקנים לדיין וניסיון לגזוז את זקנו של פרוש.

החשוד הראשון, תושב צפת בן 18, נעצר בראשית השבוע בחשד שבשני מקרים שונים תקף וגזז את זקנו של דיין ב’עדה החרדית’ וניסה לגזוז את זקנו של מאיר פרוש.

מעצרו של החשוד הוארך בבימ”ש עד לתאריך 23.12.2021.

ממצאי החקירה מעלים שמדובר בצעיר חרדי שנשלח לבצע את התקיפה עצמה בתמורה לתשלום שהובטח לו מהעצור השני.

החשוד השני, משה איראם, בן 45 מירושלים, נעצר אמש בחשד שעמד מאחורי תקיפות הרבנים וח”כ פרוש.

הוא חשוד שארגן את האירועים האלימים והמשטרה מייחסת לו מקרים נוספים של תקיפה וניסיונות תקיפה של רבנים, באמצעות צעירים חרדים שנשלחו לבצע את המעשים תמורת תשלום.

בין השאר הותקפו גם רבנים שקראו לציבור להתחסן נגד קורונה.

בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של איראם בחמישה ימים. הוא חשוד בעבירות של ניסיון שידול לרצח, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה וחבלה ממשית על ידי שניים או יותר, תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקידו והיזק לרכוש.

במסגרת החקירה במשטרה, נבדקים חשדות למעורבותם של שני החשודים שנעצרו באירועים נוספים והחקירה נמשכת.

סנגורו של איראם, עו”ד גבי טרונשווילי, אמר כי החשוד מכחיש כל קשר לטענות. “יש לנו המון סימני שאלה. מלבד כותרות לא הטיחו בפניו כל ראיה מסבכת או מפלילה. לא ברור לי מדוע הוא עצור והאחרים שנשלחו על פי החשד לפגוע או שפגעו ממש משוחררים”.

התקיפה של ח”כ מאיר פרוש התרחשה יומיים לפני יום כיפור, סמוך לביתו בירושלים. פרוש לא נזקק לטיפול רפואי, וציין אז: “אין לי מושג למה הוא ניסה לתקוף אותי”.

גם הגאון רבי אברהם דוב ליטמנוביץ, מו”ץ בבד”צ ‘העדה החרדית’ בירושלים, הותקף לפני שלושה וחצי חודשים, לפני ראש השנה,  בידי קיצוני, שהיה עטוף בטלית, כאשר הגיע לבית ההוראה הממוקם ברחוב ישעיהו. הקיצוני תלש חלק מזקנו – ונמלט מהמקום.

התקיפה הברוטלית בוצעה על רקע הסערה שטלטלה את חוגי ‘העדה’ – כשרותו של מכשיר סינון המים במקווה ‘זופניק’ הממוקם בבניין בד”צ ‘העדה’ ברחוב שטראוס.

הנהלת המקווה הכניסה את ה’מקווה ריין’, מסנן המנקה את המים בשיטה חדשנית. הקיצונים המתנגדים לכך טוענים, כי הכנסת טכנולוגיה חדשה למקוואות נאסרה בשל חששות הלכתיים. הרב ליטמנוביץ, המשמש גם כרב ועד השמיטה של ‘העדה’, הכשיר את מסנן המים – והקיצונים יצאו למלחמה כנגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות