ביידן לא עונה לשיחת טלפון מבנט – כבר שלושה שבועות

נשיא ארצות הברית לא נענה לבקשתו של ראש הממשלה לשוחח עימו בנושא האיראני בשבועות האחרונים • הרקע למחלוקת: שיחה קשה שהתקיימה בין בנט למזכיר המדינה אנתוני בלינקן באחרונה, ונגעה לבנייה בהתיישבות • ח"כ אוריאל בוסו מש"ס: "לתת לו לחייג לביידן מחסוי"
חרדים 10
י"ז טבת התשפ"ב / 21.12.2021 20:36

לא סופר אותו: נשיא ארצות הברית ג’ ביידן לא נענה לבקשת בנט לשיחת טלפון בנושא האיראני כבר שלושה שבועות. כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13.

הרקע למחלוקת היא השיחה הקשה שהתקיימה בין בנט למזכיר המדינה אנתוני בלינקן באחרונה, ונגעה לבנייה בהתיישבות – בה אמר בנט דברים קשים בנוגע לזכותה של ישראל להרחבת היישובים.

הערב נחת בישראל היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג’ייק סאליבן לשיחות עם ראש הממשלה ובכירים נוספים בישראל בנוגע לסוגיה האיראנית, וגם לשיחה עם אבו מאזן בנושא יחסי ישראל והרשות.

ההערכה היא שרק לאחר השיחה עם סאליבן, המסרים שיעביר והתגובות שיקבל, יחליט הנשיא האמריקני אם לקיים את השיחה המיוחלת עם ראש הממשלה.

בבית הלבן ובמחלקת המדינה לא הכחישו כי אי המענה של הנשיא לבנט מכוון, ואמרו בתגובה שמי שמטפל בנושא האיראני מול ישראל הוא היועץ לביטחון לאומי ועל כן ביקורו הוא בעצם התשובה לבקשותיו של בנט.

ח”כ אוריאל בוסו מש”ס הציע: “ממליץ ליועצי בנט לתת לו לחייג לביידן מחסוי. צריכים להשלים עם העובדה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות