‘כרמל’ מתחזקת: רוחות עזות, קור, בולען, ברד, שלג ועצים קורסים

בשעות אחר הצהריים: הסופה מתחזקת - גשם וברד במרכז • שלג בחרמון ובצפון רמת הגולן • מצבו של הפצוע בקריסת העץ בנתניה קשה - והרופאים נלחמים על חייו • בן 27 אותר בצידי כביש 2, סמוך למחלף השרון, כשהוא סובל מהיפותרמיה
חיים טוויל
ט"ז טבת התשפ"ב / 20.12.2021 17:16

הסופה ‘כרמל’ מתחזקת: גשם חזק וברד החלו לרדת אחר הצהרים (שני) במרכז – והם לוו ברוחות עזות שהתחילו כבר בשעות הבוקר.

בצפון דווח על שלג כבד בחרמון ובצפון רמת הגולן כבר משעות הבוקר: שלג החל לרדת בחלקים הגבוהים של מג’דל שמס ונערם לגובה של סנטימטרים אחדים. באתר החרמון מפלסות האתר החלו לפלס את הדרכים. בחלקו העליון של האתר נערם השלג לגובה 30 סנטימטרים ובחלקו התחתון לגובה של כ-10 סנטימטרים.

מאז שעות הבוקר ירדו ממטרים מעטים בגליל המערבי, והזרימה בנחל הגעתון במרכז נהריה נותרה נמוכה והוא לא עלה על גדותיו.

במרכז היו מי שהתאכזבו מכמות הגשמים, אך היא צפויה להתחזק בשעות הקרובות. יום שלישי צפוי להיפתח בסערה, וביום רביעי תדעך המערכת החורפית ותורגש היחלשות הדרגתית. ביום חמישי ייתכן גשם קל.

בשעות הבוקר קרס עץ בנתניה על גבר בן 49, שפונה לבית החולים במצב אנוש. ביה”ח בילינסון עדכן על מצב הפצוע מקריסת עץ בנתניה: “מצבו קשה ולא יציב. הפצוע מונשם ומורדם עם חבלת ראש קשה ונמצא בסכנת חיים. הרופאים נלחמים על חייו. לאחר שיוצב מצבו בחדר הטראומה, הוא הועבר להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ כללי”.

בצפת נפצעה קל אישה בת 68 לאחר שרכבה החליק הבוקר  על הקרח והתנגש בעמוד ברחוב נווה מנחם בגין בעיר. צוות מד”א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים זיו בעיר.

15 עצים קרסו בעכו מאז שעות הבוקר, אין נפגעים.

בראשון לציון ובחולון קרסו שני עצים,  אך לא דווח על נזק או על נפגעים.

בחולון דווח בשעות הצהריים על קריסת קיר מפעל ברחוב הבנאי באזור התעשייה, ואישה נפגעה קל עד בינוני. ההערכה היא שהקיר לא היה בנוי כראוי, או שמים חדרו תחתיו וגרמו לקריסתו החלקית.

עוד נמסר ממד”א כי גבר כבן 27 אותר בצידי כביש 2, סמוך למחלף השרון, כשהוא סובל מהיפותרמיה. הוא פונה לביה”ח מאיר בכפר סבא כשמצבו יציב

רוחות עזות מנשבות בירושלים ובסביבתה. עמוד תאורה נפל על משאית בדרך חברון בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח הדסה עין כרם שני גברים כבני 30 שנפצעו באורח קל.

רכב נפל לבור בעומק מטר וחצי שנפער בכביש ברחוב אינשטיין בשכונת רמת אביב שבצפון תל אביב, ללא נפגעים.

2 דיירי רחוב בשנות ה-50 לחייהם נמצאו עם סימני היפותרמיה בסמוך לשוק עירוני ב’ שבאשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד”א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים אסותא במצב יציב.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים כי משעות הצהרים ואילך ישרור זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בנגב ובערבה, בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים. שיפור הדרגתי באיכות האוויר צפוי במהלך יום שלישי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות