ההופעה המבולבלת: בנט עדיין לא הפנים שהוא כבר לא כותב ספרים

לא ברור איזו תוצאה קיווה ראש הממשלה להשיג במסיבת העיתונאים, אבל מגל התגובות שפרץ מיד בעקבותיה ואפף את כל אנשי התקשורת, לרבות דורשי טובתו, צף ועלה מכנה משותף אחד ומזדקר: נשיפת בוז עמוקה
בנימין ליפקין, המבשר
ט"ז טבת התשפ"ב / 20.12.2021 11:41

בהופעה גמלונית, חיוורת ומבולבלת, בחר אמש ראש הממשלה להתייצב בפני התקשורת כדי להציג את גרסתו לכך שחרף כל ההבטחות הנוצצות שיצאו מפיו ומפי עמיתיו, חזרנו לנקודת ההתחלה במאבק מול הנגיף.

במשך שעה ארוכה ניסה ראש הממשלה לשווא להסביר לציבור הרחב שהממשלה בראשותו חדורת מטרה למגר את הנגיף וכי כל מה שחסר הוא שיתוף פעולה של הציבור.

בשלב די מוקדם של המונולוג, גילה ראש הממשלה לתקשורת ובאמצעותה להמון העם כי בפני שרי הממשלה התייצבה אתמול בבוקר תלמידה שלא חוסנה, נדבקה בקורונה וחוותה סבל נוראי. ראש הממשלה נקב בשמה ואגב כך חשף למרבה הבושה את המאמץ הנואש שהיה עליו להפעיל על מנת לשכנע את שריו, שחלקם מתנגדי חיסונים מוצהרים, לתמוך בעמדתו.

מסתבר שבנט מתקשה להיגמל מהמנטרות שהיו שגורות בפיו עד הפיאסקו של אמש. בדיוק כשם שבחר לעשות על בימת עצרת האו”ם, כשלנגד עיניהם הקרועות מתדהמה של הבודדים ששהו באותה שעה במליאת האו”ם, בחר לספר על הממשלה המאתגרת שהקים, גם אמש שב ושלף את הקלישאות הלעוסות הללו ללא כל קשר לשאלות שהוגשו לפתחו ולאתגר חסר הסיכויים שנטל על עצמו לשכנע את המון העם כי לפניו ניצב לא אחר ממחבר הספר המבטיח ‘איך מנצחים מגפה’.

כך אירע, למשל, כשכתב חדשות 12 שאל אותו כהאי לישנא (כמדובר בטור זה אתמול על השלת אניצי הפשתן שאתרגוהו עד לא מכבר): “אדוני ראש הממשלה, אתם מצד אחד משדרים תחושת בהילות ומצד שני התנהלות די מבלבלת. אתה מחליט על קו ירוק בקניונים – ברגע האחרון סיבוב פרסה; קורא לחסן ילדים – ואז אנחנו מגלים עדויות ששרת החינוך, בלשון המעטה, מסרבת לגייס את מערכת החינוך; מבקש מאזרחי ישראל לא לטוס לחו”ל – ואז משפחתך טסה למלדיביים. אדוני, מה הציבור אמור להבין?”.

בתגובה פתח בנט במונולוג מביך במיוחד על כך ש”הממשלה הזו פועלת בצורה יוצאת מן הכלל”, “לקחה מדינה שעברה מסבב בחירות לסבב בחירות”, “מדינה שלא עבר בה תקציב” ועוד ירקות, פירות ועלים שאין להם כל קשר, אפילו לא מקרי, לשאלה המתבקשת שהוטחה בפניו. בשלב מסוים, כשאיכשהו התקרב ראש הממשלה לנושא, הפטיר כי זו ממשלה מגוונת.

הכתב בכל זאת היה נימוסי מדי ולא שאל אם גם המשפחה מגוונת.

לא ברור איזו תוצאה קיווה ראש הממשלה להשיג במסיבת העיתונאים אבל מגל התגובות שפרץ מיד בעקבותיה ואפף את כל אנשי התקשורת באשר הם, לרבות דורשי שלומו וטובתו עד תמול שלשום, צף ועלה מכנה משותף אחד ומזדקר: נשיפת בוז עמוקה.

מסקנה בלתי נמנעת מאירוע העוועים של ליל אמש: לפעמים לא צריך להתאמץ ולגייס טיעוני מחץ משורות האופוזיציה. די בהופעה אחת של ראש הממשלה עצמו המספק את הסחורה בקולו ובדבריו.

• הכותב הוא עורך עיתון ‘המבשר’. הטור הופיע הבוקר בעיתון

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות