בנט: בלחץ כמה טלפונים, שרים ברחו • בכיר: לפיד קיפל את בנט

למה 'מתווה הקניונים' קרס? בנט בישיבת הממשלה: "מי שמתרגש מלחץ כמה בעלי קניונים שלא יבוא לפוליטיקה'" • בכיר בממשלה: התנגדות לפיד הפתיעה את בנט וגרמה לו לרדת מהמהלך • בנט במסיבת עיתונאים: "העבודה עם השר לפיד מצוינת. נכון זה מבולגן, זה לא פשוט" • כ"ץ: "נפתלי לא מסוגל לקבל החלטות"
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ב / 19.12.2021 20:01

כישלון ניהול המלחמה באומיקרון: במהלך ישיבת הממשלה שנערכת הערב (ראשון), ראש הממשלה נפתלי בנט מתח ביקורת על שרים שהתנגדו למתווה ‘התו הירוק’ בקניונים – וגם הזהיר שזן אומיקרון מדבק במיוחד.

לפי דיווח בחדשות 12, בנט השיב בישיבה לאמירתו של השר אלעזר שטרן לפיה “הנסיגה מהתו הירוק בקניונים הייתה טעות” – ואמר: “הגענו להסכמה על מתווה בקניונים ואז בלחץ של כמה טלפונים, שרים ברחו”.

השרה אורית פרקש-הכהן השיבה לבנט: “המהלך היה מורכב מבחינה משפטית”.

בנט הוסיף בישיבה: “התפקיד שלנו כמנהיגים זה גם לקבל החלטות פחות נעימות, שבסוף יחסכו חיים וכסף. מי שנכנע ללחץ ציבורי בקורונה, בסוף פוגע קשות בציבור. אמרתי להם שבעוד שבוע הם ידברו אחר לגמרי, אבל אז זה יהיה מאוחר מדי.

“יש פער עצום בין מה שקורה בעולם לתפיסה של אנשים כאן בארץ… אומיקרון מדבק בצורה לא נורמלית. המטרה היא לא להגיע למצב של אי ספיקה בבתי החולים, תוך שמירת המשק פתוח ככל הניתן. להערכתי תוך שבוע-שבועיים נדע את חומרת המחלה. יש תזה שזה קל. אני מעריך שעוד 3-4 שבועות נשחרר מדינות אדומות כי כבר לא יהיה בזה טעם”.

אלא שלפי דיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, שר החוץ יאיר לפיד התנגד להחלת התו הירוק בקניונים בישיבת הממשלה ובנט נאלץ להתקפל.

בכיר בממשלה אמר ל’כאן חדשות’ שבנט היה יכול להתגבר על כל מכשול אחר בתוך הממשלה, אבל ההתנגדות של לפיד הפתיעה אותו וגרמה לו לרדת מהמהלך.

במסיבת העיתונאים שקיים הערב, הגיב בנט: “העבודה עם השר לפיד מצוינת. נכון זה מבולגן, זה לא פשוט, אבל אזרחי ישראל זוכים למנהיגות הרבה יותר רצינית ומהודקת מברוב מדינות העולם”.

ח”כ ישראל כ”ץ הגיב:

“נפתלי בנט על הנסיגה מהתו הירוק לקניונים: ‘בלחץ של כמה טלפונים שרים ברחו, מי שמתרגש מלחץ כמה בעלי קניונים שלא יבוא לפוליטיקה’.

“נפתלי, מי שלא מסוגל לקבל החלטות בממשלה בנושאים של חיים ומוות שלא ילך להיות ראש ממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות