המתיישבים רותחים: ‘דובר צה”ל מייצר מניפולציות להשחיר אותנו’

דובר צה"ל פרסם הודעה: "המתיישבים פעלו באלימות כלפי כוחות הביטחון" בחומש • ראש מועצת שומרון: "מזועזע מהודעת דו"צ המניפולטיבית, אין אלימות מתיישבים" • "הקבר עדיין טרי, ובדובר צה"ל מכפישים את חבריו על לא עוול בכפם" • "דורשים מדובר צה"ל לצאת מיד מהשדה הפוליטי"
חיים טוויל
ט"ו טבת התשפ"ב / 19.12.2021 18:38

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דוחה הערב (ראשון) בתוקף את הודעת דובר צה”ל – על התנהגות אלימה של יהודים כלפי צה”ל וכוחות הביטחון על אדמת היישוב חומש.

דגן אמר: “אני מזועזע מהודעת דובר צה”ל המניפולטיבית בנוגע לתלמידי ישיבת חומש. הקבר של יהודה, נרצח הפיגוע, עדיין טרי, ובדובר צה”ל מכפישים את חבריו על לא עוול בכפם”.

לדברי דגן, בסרטונים שהופצו על ידי דובר צה”ל ניתן לראות בבירור כי אין כל אלימות של מתיישבים, אלא להפך. “הדבר היחיד שמתקרב לאלימות בסרטונים הוא חייל שדוחף אזרח.

“מדינת ישראל צריכה להסדיר את ישיבת חומש ואני קורא לדובר צה”ל לא לחזור לתקופות קשות בהיסטוריה של דובר צה”ל, ולהשתמש בשיטות שהציבו אותו במחלוקת בחברה הישראלית, והפכו אותו לבעל תדמית פוליטית. מצער ולא לגיטימי שדובר צה”ל מייצר מניפולציות כדי להשחיר את המתיישבים החלוצים”.

ראש מועצת שומרון הוסיף: “אני מגנה את ההתנהלות הלא הגונה של דובר צה”ל, שפוגעת קודם כל בצבא. אנחנו מחזקים את אנשי חומש ודורשים מדובר צה”ל לצאת באופן מיידי מהשדה הפוליטי”.

דובר צה”ל טען הערב, כי לפנות בוקר הגיעו מאות מתיישבים אל שטח היישוב חומש וכי “המתיישבים פעלו באלימות כלפי כוחות הביטחון, פרצו מחסומים שהוצבו בשטח ונכנסו לשטח היישוב המפונה על מנת לנסות ולהקים במקום מבנים בלתי חוקיים.

“כוחות צה”ל, מג”ב ומשטרה ניסו לחסום את הגעתם של המתיישבים ואלו הפעילו אלימות פיזית ומילולית, השחיתו רכוש צבאי וחסמו את מעבר הכוחות. בנוסף, לוחם צה״ל נפצע קל כתוצאה מפגיעת רכב מתיישבים”, נכתב בהודעת דובר צה”ל.

בהודעה נאמר עוד: “צה״ל מגנה כל גילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון ויפעל בנחישות ביחס לכל ניסיון פגיעה באנשי כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות