שקד: “תוך חודש יהיו עשרות אלפי מאומתים – ואלפי כיתות סגורות”

שרת הפנים שקד: "התחלואה הקשה תהיה גבוהה בגלל כמות המאומתים" • שרת התחבורה מיכאלי איימה: "לא אתמוך בשום מגבלות נוספות עד שלא יוסדר סיוע לחברות התעופה" • משרד הבריאות הודיע: ממליץ לממשלה להכריז גם על ארצות הברית כמדינה אדומה
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ב / 19.12.2021 15:38

בהלת האומיקרון: שרי הממשלה דנו היום (ראשון) בדרכי ההתמודדות עם העלייה הצפויה בתחלואת הקורונה בישראל.

חלק מהשרים הזהירו מהגל המתקרב. לפי דיווח בחדשות 12, שרת הפנים איילת שקד שהתריעה: “תוך ארבעה שבועות אנחנו בעשרות אלפי מאומתים ואלפי כיתות סגורות שיעברו לזום”.

שרת המדע פרקש הכהן הצטרפה לדבריה: “מהנתונים שהוצגו הגל כבר כאן בעוד שבועות”.

שקד הציעה: “צריך לעודד התחסנות על ידי קיצור הבידוד למי שקיבל בוסטר או שתי מנות עכשיו משבעה ימים לשלושה ימים”.

השרה פרקש הכהן הציעה  כמה דרכים לבלימת התחלואה: “אם רוצים לנצל את הזמן לחיסונים אז צריך להחיל תו ירוק זהה לכלל החנויות, שלא מוגדרות חיוניות – לא רק בקניונים, תשלום על בדיקות לכל אדם מעל גיל 5 ותו ירוק זמני עם חיסון ראשון ל-30 יום”.

שרת התחבורה מיכאלי איימה במהלך ישיבת הממשלה: “לא אתמוך בשום מגבלות נוספות עד שלא יוסדר סיוע לחברות התעופה. אנו מפקירים אלפי עובדות ועובדים שזו פרנסתם, כשאין היום שום הסדר של חל”ת ואין שום דבר אחר שתומך אותם. זהו כוח אדם חיוני וחברות התעופה הן שירות שמדינת ישראל חייבת לשמר – כבר נודע כי בריטיש איירוויז הודיעה על ביטול טיסותיה לישראל ממחר; מי אם לא חברות התעופה הישראליות יטיסו הביתה את כל הישראלים מעבר לים? אני דורשת שהסיוע לחברות יוסדר עוד השבוע”.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח הישיבה:  “האומיקרון חדר לארץ, יש הידבקויות בתוך הקהילה ואנחנו כבר רואים עלייה במקדם ההדבקה – זה התחיל. הפעם, בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, ההגנה הקולקטיבית שהמדינה נותנת לא מספיקה. כל אחד, כל אזרח חייב לדאוג לעצמו ולמשפחתו ולילדיו”.

משרד הבריאות הודיע היום  כי הוא ממליץ לממשלה להכריז גם על ארצות הברית, איטליה, בלגיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו, פורטוגל, קנדה, שווייץ וטורקיה כמדינות אדומות, החל מהלילה שבין שלישי לרביעי. ההחלטה תובא בהמשך לאישור שרי הממשלה.

המדינות שכבר נמצאות ברשימת המדינות האדומות, שהכניסה אליהן אסורה, הן: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, איחוד האמירויות, אריתריאה, אירלנד, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג’יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, נורבגיה, ניגריה, ניז’ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), ספרד, פינלנד, צ’אד, צרפת, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה ושוודיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות