השר כהנא מבטיח: אירוע מירון יהיה שונה לחלוטין ממה שהיה עד כה

הממשלה אישרה את מינוי השר לשירותי דת ל'שר מירון' • "ממשלת ישראל הפקידה בידי את האחריות על חגיגות ל"ג בעומר במירון השנה. אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה - ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכל" • ימונה פרויקטור לניהול האירוע
אריה ריבקינד
ט"ו טבת התשפ"ב / 19.12.2021 15:13

השר לשירותי דת, מתן כהנא, מונה היום (ראשון) לאחראי על ניהול ההילולא במירון בל”ג בעומר.

הממשלה גם אישרה את המלצות ועדת הביניים של ועדת החקירה הממלכתית החוקרת את ‘אסון מירון’. בין המלצות הוועדה היו תפוסה מרבית של 20 אלף איש במתחם, הדלקה מרכזית אחת בלבד, איסור על הקמת אוהלים ואיסור חלוקת מזון, למעט שתייה.

השר לשירותי דת יידרש למנות בשבועיים הקרובים פרויקטור לניהול האירוע, כשבמקביל יוקם ‘צוות מנכ”לים’ בראשות מנכ”ל המשרד לשירותי דת, שיגבש תכנית מפורטת לאירוע, כולל מספר המשתתפים המרבי באתר בכל רגע נתון, לוחות זמנים ותקציב עד סוף חודש ינואר.

בציוץ שפרסם השר בטוויטר, הוא מתחייב שהשנה ביטחון החוגגים בהילולה במירון יהיה הפעם מעל הכול.

“ממשלת ישראל הפקידה בידי את האחריות על חגיגות ל”ג בעומר במירון השנה”, צייץ. “אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה – ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכול”.

השר בני גנץ צייץ: “אישרנו כעת בממשלה את דו”ח הביניים של ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון – צעד בדרך למטרה החשובה לדאוג שאירוע טראגי כזה לא יחזור. זוהי חובה שלנו כמדינה לקחת אחריות, וחובה מוסרית לנספים.

“המלאכה עוד רבה, והיא תדרוש מאיתנו לקדם עבודות לשיפור התשתית הקיימת במתחם כדי לאפשר תפילה בטוחה כפי שממליצים חברי הוועדה. אני מברך גם על ההמלצה שהתקבלה, למנות את השר לשירותי דת לאחראי לאירוע, לצד הקמת צוות מנכ”לים שילווה את ההכנות ופרויקטור ייעודי.

“לצד הבחינה של אירוע המירון, נצטרך לדאוג שהלקחים יופקו באירועים המוניים דומים, ושהמדינה לוקחת אחריות. זו הסיבה שהתעקשתי על הקמת הוועדה כבר בשלב ההסכמים הקואליציוניים. בהזדמנות זו – מבקש לחזק שוב את משפחות ההרוגים, שלא תדעו עוד צער”.

באתר וואלה דווח בשבוע שעבר, כי השר לשירותי דת שוקל לבטל את כל ההדלקות של החסידויות והקהילות השונות בהילולה הקרובה במירון – בהתאם להמלצת ביניים של ועדת החקירה הממלכתית –  ובמקומן לאפשר הדלקה אחת שיוביל רב ממלכתי, ותנוהל על ידי המשרד לשירותי דת.

מדובר במהלך שעשוי להתפרש כהכרזת מלחמה ונישול של חסידות באיאן, המחזיקה בזכות ההדלקה מזה כ-170 שנה.

כדי לוודא שהגבלת הקהל נשמרת, ועד החקירה הממלכתית המליצה להמשיך עם גישה להר בתחבורה ציבורית בלבד, להגביל את משך השהייה של הסעות פרטיות, ולהשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחרי ויסות כמות הקהל, נושא שעלה שוב ושוב בדיונים בוועדה.

ההדלקה היחידה תתרחש בגג הציון – ותהיה קצרה.

מקורב לכהנא אמר בשבוע שעבר: “מי שחשב שמה שהיה הוא מה שיהיה, כנראה לא למד להכיר את כהנא בחצי שנה האחרונה. שריף חדש הגיע לעיר, אירוע מירון יהיה שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות