בנט: “הגל החמישי מגיע, יש עלייה במקדם ההדבקה – זה מתחיל”

בנט הדגיש כי אנחנו לקראת עלייה משמעותית בתחלואה: "האומיקרון חדר לארץ. זה מתחיל" • בנט הפציר בשרים: "המשמעת התרופפה, מבקש להתנהל בצורה הדוקה עם המסכות" • ממונה הקורונה: צריך להכין את הציבור לגל תחלואה גבוה, ממליץ לאנשים בסיכון להימנע מאירועים המוניים
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ב / 19.12.2021 13:30

ממונה הקורונה, פרופ’ סלמן זרקא, אומר היום  (ראשון) כי צריך להכין את הציבור לכך שאנו עומדים בפני גל תחלואה גבוה.

בשיחה עם ‘כאן חדשות’ המליץ הממונה לאנשים עם גורמי סיכון ומעל גיל 65 לשמור על עצמם ולהימנע מללכת לאירועים המוניים.

פרופ’ זרקא הזהיר, כי האומיקרון מדבק מאוד ולכן גם אם הווריאנט החדש פחות אלים – מה שעדיין לא הוברר – מספר המאומתים יילך ויגדל ובתי החולים יהיו מלאים.

הממונה הוסיף, כי נבחנת האפשרות למתן מנה רביעית למבוגרים ולאנשים בקבוצות הסיכון, וכי ייתכן שיוחלט להתחיל לחסנם כבר בחודש ינואר.

נפתלי בנט פתח היום את ישיבת הממשלה והזהיר כי הגל החמישי בפתח.

“קנינו למדינת ישראל זמן יקר, לפחות שלושה שבועות עיכבנו את האומיקרון. הזמן אוזל, וזה פשוט לא מספיק”, אמר בנט. “האומיקרון כבר חדר לארץ, כלומר – יש כבר הידבקויות בתוך הקהילה, ואנחנו כבר רואים עליה במקדם ההדבקה. זה התחיל”.

בנט הוסיף: ” הפעם, בגלל הטבע המדבק מאוד של הווריאנט הזה, ההגנה הקולקטיבית שהמדינה נותנת לא מספיקה. כל אחד, כל אזרח, חייב לדאוג לעצמו ולמשפחתו ולילדיו. אל תסמכו על השכן שיתחסן ויחסן את הילד שלו. לכם זה לא יעזור הרבה, הגל מגיע – וכל משפחה צריכה להיערך. כל אדם צריך לוודא שהוא עצמו מחוסן ב-3 חיסונים ושילדיו מחוסנים”.

לפי דיווח בחדשות 12, בסיום דבריו, כשהמצלמות היו אמורות לצאת מהדיון, הן נותרו עוד זמן קצר, בזמן שבנט כבר התחיל לדבר בישיבה הסגורה.

בנט ביקש מהשרים  להימנע מהשתתפות באירועים המוניים, והודיע כי ישיבת הממשלה השבועית תעבור למשרד החוץ, כפי שהיה בגלים הקודמים.

“יש לי בקשה מיידית, כל אחד באופן טבעי כשהדלתא דעכה, אז רופפנו את המשמעת וזה טבעי, כולנו”, אמר ראש הממשלה, “זה סיפור אמת, אני לא צריך להגיד לכם. כל אחד בגזרתו, אני מבקש מכל שר בהתנהלות שלו, להתנהל בצורה הדוקה עם המסכות. דבר שני, להימנע ממפגשים דחוסים. ישיבת הממשלה כבר לא תהיה פה ותעבור למקום הגדול”.

בנט עצמו ביטל השתתפות במספר אירועים המוניים. הבקשה של בנט מהשרים להימנע מכינוסים המוניים באה על רקע השתתפות ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד אמש בכנס פוליטי – עם מאות פעילים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות