במרצ מאיימים במשבר – אם איילת שקד תעלה את ‘חוק האזרחות’

במפלגת השמאל הקיצוני הבהירו: לא נסכים שהחוק יעלה בלי קיום ההבטחות למרצ ורע"ם לפני כחצי שנה • שקד מנהלת לאחרונה מו"מ עם ח"כ שמחה רוטמן על תמיכת האופוזיציה בחוק
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ב / 19.12.2021 11:08

במרצ מאיימים במשבר – אם שרת הפנים איילת שקד תביא מחדש את חוק האזרחות להצבעה בכנסת. כך דווח הבוקר (ראשון) בתוכנית הבוקר הזה ברשת ב.

שקד מנהלת לאחרונה משא ומתן עם חבר הכנסת שמחה רוטמן על תמיכת האופוזיציה בחוק האזרחות, שנפל לפני כחצי שנה.

לפי הדיווח, מאחורי הקלעים העבירו אנשי מרצ מסר תקיף לראשי הקואליציה ובו הבהירו שלא יסכימו ששקד תביא את חוק האזרחות להצבעה מחודשת בכנסת, כל עוד היא לא מקיימת את ההבטחות שנתנה עבור תמיכתם בהצבעה הקודמת על חוק האזרחות.

ההבטחות כללו מתווה לכמות אישורי מתן אזרחות ומתן מעמד למשפחות של פלסטינים וערבים ישראלים וכן הקמת ועדה שתבחן את הנושא לעומק.

בכירים במרצ הודיעו: “כל עוד זה לא מקויים, שקד יכולה לשכוח מחוק אזרחות חדש”.

לאור האיום, גם ראשי המפלגות אמורים לדון בקרוב בנושא.

בחודש יולי נפל החוק שאוסר על איחוד משפחות בהצבעה בכנסת, וכמה שעות לאחר מכן הודיעה השרה שקד שתנסה בתוך כמה שבועות לאשר מחדש את החוק ותביא אותו להצבעה נוספת בכנסת.

חודש לאחר מכן הצהירה שקד בשיחות סגורות שאין בכוונתה להעלות מחדש את החוק עד שהאופוזיציה לא תצהיר על תמיכה בו.

אתמול דיווח  מוחמד מג’אדלה בחדשות 12, כי ברע”ם הכריזו חרם על שרת הפנים:  “אין לנו אמון באיילת שקד ולא נסכים לעבוד מולה יותר”.

לפי הדיווח, הם ידרשו מנפתלי בנט למנות גורם אחר מהקואליציה עם סמכויות בענייני משרד הפנים לעבודה מולם, כתנאי לשימור הקואליציה.

ברע”ם קוראים למעשה להפקיע את סמכויות שרת הפנים בכל הקשור לדיונים על חוק החשמל, או שיפנו לפיזור הכנסת והליכה מיידית לבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות