‘נתונים שלא ראינו’: תחזית קודרת הוצגה לבנט • ישראל נסגרת לעולם

ההערכה שהציגו גורמי המקצוע לראש הממשלה: התפרצות תחלואה משמעותית בתוך פחות מ-3 שבועות - שיא הנדבקים צפוי לעקוף את השיא של גל הדלתא • בנט והורביץ גיבשו רשימת מדינות אדומות חדשות: בהן ארה"ב, קנדה וגרמניה • פרופ' ערן סגל: מבצע החיסון מדשדש עד כמעט לא קיים
חרדים 10
ט"ו טבת התשפ"ב / 18.12.2021 23:42

גל חמישי: הערכה מקצועית קודרת שהוצגה לראש הממשלה נפתלי בנט מעלה את האפשרות להתפרצות משמעותית בתחלואה בתוך פחות מ-3 שבועות – אולי אפילו שבועיים בלבד.

לפי דיווח בחדשות 12,  במערכת הבריאות עדיין מתקשים לקבוע את רמת התחלואה הקשה שיביא עימו וריאנט אומיקרון, אך מבהירים כי שיא הנדבקים צפוי לעקוף את השיא של גל הדלתא.

ההחלטה העיקרית והמיידית של בנט היא לסגור את השמיים, ובבוקר (ראשון) הוא יביא להצבעה בממשלה להפוך כמה מדינות מרכזיות ל’אדומות’ – ובהן: ארה”ב, קנדה, בלגיה, פורטוגל, טורקיה, גרמניה, הונגריה ומרוקו.

הרשימה גובשה תוך סיכום בין בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, ולפי שעה הן יוגדרו אדומות ללא הגבלת זמן. המשמעות היא שישראלים לא יוכלו למעשה לטוס לרוב מדינות העולם.

החלטה זו תיכנס לתוקף ביום שלישי הקרוב.

ביום שישי אישרה הממשלה במשאל טלפוני את ההכרזה על אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, שבדיה ואיחוד האמירויות. עוד קודם לכן, נאסרה בפועל הטיסה של ישראלים אל עשרות מדינות בעולם, בעיקר באפריקה.

יצוין, כי הדרג המקצועי במשרד הבריאות עדיין לא המליץ להכריז על ארה”ב ועל המדינות שברשימה הנוספות כאדומות. אולם בנט הוא שיזם את הקדמת סגירת השמיים כצעד מניעתי, על רקע הנתונים המראים כי נוסעים השבים לישראל הם מקור כניסה עיקרי של זן האומיקרון.

פרופ’ ערן סגל ממכון ויצמן: “יש עוד הרבה דברים שלא יודעים על אומיקרון, אבל כרגע התרחיש הסביר הוא גל תחלואה משמעותי. מה שקורה באירופה נראה גם כאן – הכפלות כל יומיים. השאלה היא מה יחס ההמרה ממאומתים לחולים קשה באומיקרון. כרגע יש נתונים שהאומיקרון פחות אלים, אבל נתונים ראשוניים מבריטניה סותרים את זה. גם אם הוא אלים פחות, אם ההכפלה מהירה אז יהיו גם חולים קשה”.

בדבריו התייחס פרופ’ סגל גם לאפשרות של הטלה מחודשת של הגבלות: “זה לא הפתרון, אלא אמצעי שקונה לנו זמן. את הזמן הזה צריך לנצל בשביל להתחסן. מבצע החיסון מדשדש עד כמעט לא קיים. יש מעל מיליון שצריכים לקבל בוסטר, וצריך לראות מאות ניידות של חיסונים שמנגישות אותם וכרגע לא רואים את זה”.

על רקע הכישלון המביך של הממשלה להחלת התו הירוק בקניונים, הממשלה צפויה לאשר מחר החלת תו סגול מהודק בקניונים, וזאת במקום התו הירוק.

מתווה זה כולל אכיפה מוגברת של עטיית מסכות בקניונים.

כמו כן, מתכוונים בממשלה להקים עשרות נקודות התחסנות חדשות בקניונים גדולים, וזאת לאור כישלון מבצע חיסון הילדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות