האיראנים טוענים: זה המל”ט הישראלי שהפלנו ליד נתאנז

כלי התקשורת באיראן פרסמו תיעוד בו נראים שברי מל"ט • על פי הפרסומים, מדובר במטוס ללא טייס ישראלי מסוג 'הרמס', שלדברי האיראנים הופל סמוך למתקן העשרת האורניום בנתאנז • איראן: "בשלב זה אנחנו מנתחים את המידע של כלי הטיס הזה" • בישראל מסרבים להגיב לטענות • צפו בתיעוד
כ"ט אב התשע"ד / 25.08.2014 12:01

כלי התקשורת באיראן פרסמו היום (שני) תמונות בהם נראים שברי מל”ט – מטוס ללא טייס.

על פי הפרסומים מדובר במטוס ללא טייס ישראלי מסוג ‘הרמס’, שלדברי האיראנים הופל בשבת בסמוך למתקן העשרת האורניום בעיר נתאנז.

הטענות לפיהן הפילה איראן את המל”ט מדווחות בהרחבה באיראן ומחוצה לה, ומרבית כלי התקשורת במדינה הקדישו לידיעה פרסומים בעמודי השער. בישראל מסרבים להגיב לטענות.

ראש מערך ההסברה של יחידות ההגנה האווירית של משמרות המהפכה, הגנרל רמזן שריף, אמר בראיון אמש כי כמה מחלקי המטוס נותרו “שלמים ומתפקדים”.

לדברי שריף, נעשים ניסיונות לפענח את הנתונים שנאגרו בו.

“בשלב זה אנחנו מנתחים את המידע של כלי הטיס הזה. המומחים שלנו לומדים את חלקיו”, מסר שריף לסוכנות הידיעות האיראנית ‘פארס’.

מפקד יחידות ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראניים מסר כי בכוונתו “לחשוף בקרוב פרטים נוספים” על כלי הטיס והאופן בו הופל על ידי כוחותיו.

בהודעת משמרות המהפכה של איראן, שפורסמה אתמול, נאמר: “אנו רואים בכך תוקפנות ישראלית וחציית קווים”. בהודעה נכתב כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב לתוקפנות הישראלית.

האיראנים טוענים כי מדובר במל”ט מסוג ‘הרמס’ המיוצר על ידי התעשייה האווירית, ולדבריהם הוא מצויד במערכות לשיבוש מכ”ם וטווח הפעולה שלו הוא כ-800 ק”מ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות