“יש קצה חוט, נשים ידינו על המפגע הרצחני”: מצוד אחר שני המחבלים

דובר צה"ל אמר כי מתקיים מצוד אחרי המחבלים בשטח ובאמצעים טכנולוגיים • כוחות הביטחון ביצעו הלילה מספר מעצרים ובודקים מספר קצוות חוט שעשויות להוביל לרוצחים
חיים טוויל
י"ג טבת התשפ"ב / 17.12.2021 09:45

שלושה גדודים ויחידות מיוחדות הוקפצו אמש (ליל שישי) לאזור הפיגוע כדי לסייע במרדף אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע הקשה ליד חומש, בו נהרג יהודה דימנטמן הי”ד ונפצעו שניים.

הבוקר אמר דובר צה”ל, תא”ל רן כוכב, בראיון בגלי צה”ל, תוך התייחסותו למצוד אחר המחבלים: “אנו נמצאים במצוד פיזי אחר המחבלים, הכולל לוחמים באזור מיחידות וגדודים הפועלים בשטח בשוטף, לצד כאלו שהוקפצו. אנו נעזרים באמצעים טכנולוגיים ומודיעיניים. המצוד יימשך עד שנשים ידינו על המפגע הרצחני”.

כשנשאל על התקדמות במצוד – השיב: “יש קצה חוט, מטבע הדברים לא נוכל לפרט. יש כאן תכנון וביצוע עם דרכי מילוט. עצרנו חשודים הלילה. נמשיך, נרדוף, נסכל ונמנע את הפיגועים הבאים ונשים את ידינו במוקדם או במאוחר על מי שביצע את הפיגוע”.

האם אנחנו בעיצומו של גל טרור? דובר צה”ל: “צה”ל נערך לזה. הפיגוע הרצחני שונה בתכלית מניסיונות פיגוע של יחידים ודקירה שראינו בירושלים. לא הייתי קורא לזה גל טרור כי אני לא רואה קשר ברצף הזה. הפיגוע הזה שונה כי יש שימוש בנשק והוא חבלני, ממארב על ידי מחבל או מחבלים”.

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס התראיין אמש: “היה לנו פיגוע חמור ביותר, שבו נרצח יהודה דימנטמן ז”ל ושניים מחבריו נפצעו. הפיגוע הזה בנס נגמר כך ויכל להיגמר בצורה הרבה יותר חמורה. בשעה זו, צה”ל, שב”כ, משטרת ישראל וכוחות נוספים עמלים במודיעין ובמרדף אחר הרוצחים, אנחנו נשים עליהם את היד, נתפוס אותם”.

אלוף פוקס הוסיף: “יצאתי מבית משפחת דימנטמן, אני שולח מכאן תנחומים למשפחה ואיחולי החלמה לפצועים. אנחנו אחראים על ההגנה ונעשה כל שביכולתנו לספק הגנה לתושבים כאן ולתפוס את הרוצחים שביצעו את הפיגוע הזה”.

מפקד אוגדת איו”ש, תא”ל אבי בלוט, פירט אתמול את השתלשלות הפיגוע: “קצת אחרי השעה 19:00 יצא רכב מהיישוב חומש ונתקל במארב בצד הציר. לא מדובר במארב מרכב חולף. אל הרכב נורו עשרה קליעים. מדובר בפיגוע קשה, אנחנו מנהלים מרדף מודיעיני לצד כוחות בשטח. הוקפצו שלושה גדודים, יחידות מיוחדות וכוחות איסוף. אנו לא נכנס לפרטי החקירה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות