הקשישות חוגגות: המועדונית בב”ב תשוב לפעילות • וידר: הצדק ניצח

סוף טוב למאבק למען ניצולות השואה בבני ברק: המועדונית בעיר תחזור לפעילות • מוביל המאבק, חבר המועצה יעקב וידר: "לא אנחנו ניצחנו, הצדק ניצח"
אריה ריבקינד
י"ב טבת התשפ"ב / 16.12.2021 19:31

לאחר מאבק ציבורי ממושך נגד סגירת המועדונית הוותיקה לניצולות השואה וותיקות העיר בני ברק, המספקת מסגרת חברתית וארוחה חמה – המאבק הציבורי הצליח והמועדונית תחזור לפעילות מלאה עוד השבוע.

המועדונית פועלת בעיר כבר עשרות שנים ומשרתת מאות נשים מבוגרות וניצולות שואה, חלקן בודדות – שזהו המקום היחידי שאליו הן יוצאות מהבית.

לפני כשנה, בשיא משבר הקורונה, החליטה קבוצת עסקנים להשתלט על מבנה המועדונית ולגרש את הנשים לרחוב.

מאז מתקיים מאבק ציבורי נרחב נגד סגירת המועדונית. במסגרת המאבק הפגינו נשות המועדונית, יחד עם תושבים רבים מול בניין העירייה.

בחודש האחרון התחוללה מהומה בישיבת מועצת העיר בני ברק, לאחר שקבוצה מנשות המועדונית הגיעה לישיבת המועצה. לאחר שראש העיר אברהם רובינשטיין סירב לאפשר להן לדבר, הודיע חבר המועצה יעקב וידר כי הוא מעניק להן את זכות הדיבור שלו.

בעקבות שורת ההפגנות, ולאחר שחבר המועצה וידר פנה למינהל וותיקים במשרד הרווחה, המפקח על העירייה בנושא זה, והודעת המשרד החריגה לפיה ינקוט בצעדים חריפים נגד העירייה אם לא תפתור מיידית את הנושא – הודיעה הערב (חמישי) העירייה כי המועדונית תחזור לפעילות באופן מיידי.

יעקב וידר, יו”ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, שהוביל את המאבק הציבורי נגד סגירת המועדונית: “המאבק הציבורי המוצדק שהובלנו למען מייסדות העיר וניצולות השואה זכה לתהודה עצומה ובסופו של דבר הצליח, בראש ובראשונה מכיוון שתושבי בני ברק הם סמל למצוות ‘כבד את אביך ואת אמך’ ולא היו מוכנים לאפשר את גזילת מועדונית הנשים הקטנה בידי קומץ עסקנים אטומים וחסרי מצפון. לא אנחנו ניצחנו, הצדק ניצח”.

ראש העיר  אברהם רובינשטיין הגיב על המפנה:  “בני ברק הוכיחה קבל עם ועולם כי אין מקום לשימוש ברעה בשטחי ציבור, וכי זכות האוכלוסייה המבוגרת בעיר הינה קודש ונעשה בשבילה הכל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות