נישול הרבי מבאיאן? כהנא מתכנן במירון: את הדלקה יוביל רב ממלכתי

השר לשירותי דת יאפשר רק הדלקה אחת בהילולא במירון - ומתכנן למנות רב מטעמו במקום ההדלקה המסורתית של הרבי מבאיאן • מקורב לשר: "האירוע יהיה שונה ממה שהכרנו, שריף חדש הגיע לעיר"
חרדים 10
י"ב טבת התשפ"ב / 16.12.2021 18:49

השר לשירותי דת מתן כהנא שוקל לבטל את כל ההדלקות של החסידויות והקהילות השונות בהילולה הקרובה במירון – בהתאם להמלצת ביניים של ועדת החקירה הממלכתית –  ובמקומן לאפשר הדלקה אחת שיוביל רב ממלכתי, ותנוהל על ידי המשרד לשירותי דת. כך דווח יקי אדמקר באתר ‘וואלה’.

מדובר במהלך שעשוי להתפרש כהכרזת מלחמה ונישול של חסידות באיאן, המחזיקה בזכות ההדלקה מזה כ-170 שנה.

ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר את המלצות ועדת הביניים של ועדת החקירה. בין המלצות הוועדה היו תפוסה מרבית של 20 אלף איש במתחם, הדלקה מרכזית אחת בלבד, איסור על הקמת אוהלים ואיסור חלוקת מזון, למעט שתייה.

כדי לוודא שהגבלת הקהל נשמרת, הוועדה המליצה להמשיך עם גישה להר בתחבורה ציבורית בלבד, להגביל את משך השהייה של הסעות פרטיות, ולהשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחרי ויסות כמות הקהל, נושא שעלה שוב ושוב בדיונים בוועדה. ההדלקה היחידה תתרחש בגג הציון – ותהיה קצרה.

השר האחראי על הילולת הרשב”י יהיה השר לשירותי דת, והוא יידרש למנות בשבועיים הקרובים פרויקטור לניהול האירוע.

מקורב לכהנא אמר לאתר וואלה: “מי שחשב שמה שהיה הוא מה שיהיה, כנראה לא למד להכיר את כהנא בחצי שנה האחרונה. שריף חדש הגיע לעיר, אירוע מירון יהיה שונה לחלוטין מכל מה שהכרנו”.

לפי ההצעה שתבוא ביום ראשון לממשלה, יוקם ‘צוות מנכ”לים’ בראשות מנכ”ל המשרד לשירותי דת, שיגבש תכנית מפורטת לאירוע, כולל מספר המשתתפים המרבי באתר בכל רגע נתון, לוחות זמנים ותקציב עד סוף חודש ינואר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות