בנו של סגן ראש עיריית ירושלים מש”ס נאשם: הקים מעבדת סמים

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להכריז על ישראל כהן, בנו של סגן ראש העיר צביקה כהן, כ"סוחר סמים" • בין השאר מיוחסות לבן עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים בכמויות גדולות, שיוצרו באולם אירועים • מקורבים לאב ל-mynet ירושלים: "מקווה שבנו יחזור הביתה בקרוב"
חרדים 10
י"ב טבת התשפ"ב / 16.12.2021 16:34

ישראל כהן, בנו של סגן ראש העיר ירושלים צביקה כהן,  עצור בחשד שניהל מעבדת סמים גדולה במרכז הבירה.

לפי דיווח של העיתונאי לירן תמרי ב-mynet ירושלים, בין השאר מיוחסות לבן עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים בכמויות גדולות, שיוצרו באולם אירועים אותו ניהל. בנוסף הוא נאשם גם בעבירה של ‘גניבה בנסיבות מיוחדות’ וכן ב’החזקה שלא לצריכה עצמית’.

ל]י הדיווח, הפרקליטות גם ביקשה מבית משפט השלום בעיר להכריז על כהן ועל שלושה נאשמים נוספים בפרשה ‘סוחרי סמים’ ולהורות כי רכושם יחולט. כמו כן המדינה מבקשת לחלט נכס ברחוב מנחם אלעזר בבעלות אשתו של כהן, וכן יתרות זכות ופקדונות בחשבון הבנק השייך אף הוא לאשה.

בית המשפט דחה את בקשת הבן לשחרור בתנאים מגבילים לאחר שלא התרשם מהמפקחים שהוצעו.

הבוקר הגיש סנגורו, עו״ד אריאל עטרי, בקשה מחודשת לשחרר את הבן למעצר בבית אביו, צביקה כהן.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בעיר, ישראל כהן יחד עם שותפיו שכרו את אולם האירועים ‘בית נבון’, ברחוב הנביאים. תמורת השימוש במבנה  במרכז העיר הם התחייבו לשלם שכירות חודשית בסך 7,371 שקל. אלא שמהר מאוד, במקביל לפעילות הלגיטימית באולם האירועים, הוקמה בקומת המרתף של המבנה מעבדת סמים.

הם גם חפרו פתח מאחורי אחד מדלפקי המשקאות, שהוביל לקומת המרתף ששימש מעבדה. על פי כתב האישום מקימי המעבדה התחברו למערכת של ‘חברת החשמל’ בניסיון למנוע קריאה של הצריכה בפועל. לכן לנאשמים מיוחסת גניבה בהיקף של 179 אלף שקל בשיטה זו.

ארבעת הנאשמים בפרשה עצורים מאז ה־9 בנובמבר.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר ביקשה הפרקליטות להשאיר את הנאשמים במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

השבוע התקיים דיון נוסף בבית המשפט, ובו ביקש כהן להורות על שחרורו למעצר בית תוך שימוש באיזוק אלקטרוני. “לא מיוחסות לו עבירות סחר”, טען הפרקליט. “הוא זה ששכר את המקום ומכה על חטא. הוא מנהל אורח חיים נורמטיבי והמפקחים ראויים”.

בפרקליטות התנגדו לשחרורו של כהן למעצר בית. “לא מדובר בנאשם צעיר שלא נטוע בעולם הסמים. לגדל 16 קילו אי אפשר להגיד ש’הוא לא נטוע בעולם הזה'”.

שופט בית משפט השלום אלעזר ביאלין קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את בקשתו של כהן להשתחרר בתנאים מגבילים.

עו”ד אריאל עטרי, סנגורו של כהן, אמר ל-mynet ירושלים: “הגיע הזמן לשים קץ למצב המגוחך שבו מדינת ישראל מרשה לאזרחיה לצרוך קנביס – אך לא מרשה לגדל אותו. השימוש בקנביס הפך לכמעט נורמטיבי, ואין מקום עוד למעצר של אזרחים נורמטיבים כמו כהן”.

מקורב לצביקה כהן מסר ל-mynet ירושלים, כי למרות הכל “הוא מקווה שבנו יחזור הביתה בקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צביקה כהן הישר באדם.
    16/12/2021 16:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איש ציבור מדהים ויקר, נקי כפיים שלא דבק בו רבב למרות שנמצא עשרות שנים בעשייה הציבורית בשלל תפקידים בכירים מאד ברשויות המקומיות.