אוי ואבוי • בגלי צה”ל מזועזעים: בקופות חולים בב”ב יש כללי צניעות

על פי כללי משרד הבריאות על קופות החולים להסיר שילוט שיש בו דרישה ללבוש צנוע • אבל בדיקת גל"צ 'חושפת': קופות חולים בבני ברק מנהיגות 'כללי צניעות' אסורים
נחמן גור
כ"ט אב התשע"ד / 25.08.2014 11:19

למרות שחוזר מנכ”ל של משרד הבריאות, אוסר על קופות חולים לדרוש ממטופליהן להתלבש בצניעות ו”על קופת החולים להסיר כל שילוט שיש בו קריאה, הכוונה או דרישה ללבוש צנוע בסניפי הקופה, ועליה להדריך את הצוות העובדים כי אין להציב דרישה כזאת או להעיר למבקרים ולמבקרות על לבושם” –  בדיקת תחנת הרדיו גלי צה”ל בשלוש קופות חולים בעיר בני ברק מגלה:  בעיר התורה והחסידות מתעלמים מההוראות האלה.

בכניסה לסניף קופת החולים מאוחדת ניצב שלט: “מרפאה זו משרתת גם את הציבור החרדי, נודה לכם על כיבוד רגשות ציבור זה. נא להגיע למרפאה בלבוש צנוע”.

גם בכניסה לסניף קופת החולים מכבי קורא שלט: “אנא כבדו את אורחות חיי התושבים בעיר והקפידו להגיע בלבוש צנוע ההולם את המקום”.

בקופת החולים כללית מצאו את הנוסח המרשיע הבא: “נא לבוא למרפאה בלבוש הולם ומסודר”.

מיכל עדן צפרירי, שהגיעה ביום שלישי האחרון למרפאת מכבי בבני ברק, סיפרה לגלי צה”ל כי שומר הבניין ניסה לשכנע אותה ללבוש חלוק ארוך, לפני שהרשה לה להכנס לסניף. “הגעתי לשם בלבוש קיצי-חילוני מאוד רגיל”, סיפרה מיכל, “בכניסה עמד שומר והצביע על שלט גדול שניצב מאחריו שמבקש להתלבש בצניעות. על השולחן לידו היתה ערימה של חלוקים למי שלא התלבשה בצניעות”.

ליהי אבידן, מטופלת בקופת החולים מכבי, שהגיעה גם היא לאותו סניף בבני ברק, התווכחה עם אחת מעובדות הסניף דקות ארוכות בנסיון לשכנעה ללבוש חלוק, עד שלבסוף הגיע תורה להכנס לבדיקה בחדר הרופא.

הויכוח הזה עומד לעלות ביוקר לקופת החולים. לפי הדיווח בגלי צה”ל, אבידן הגישה תביעה נגד קופת החולים על סך של 20 אלף שקלים, אותם היא מבקשת כפיצוי על ההשפלה שנגרמה לה.

הממצאים הועברו למשרד הבריאות – שם מסרו בתגובה לגל”צ, כי פעולת קופות החולים היא בניגוד להנחיות המשרד, וכי הנושא ייבדק מול הקופות.

בקופת החולים מכבי מסרו לגל”צ כי השלט שבכניסה לסניף הוסר בעקבות הפניות. “אנו מתנצלים בפני המטופלת על המקרה החריג שהיא מתארת”, נמסר מקופת חולים מכבי.

מקופת החולים מאוחדת לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לבושה כפרוצה ועוד באה בטענות.
    25/08/2014 11:46
    ד.
  1. ממש ….

  2. מדינה של שמד
    25/08/2014 11:48
    יהודי
  3. רק דבמדינה הזאת יש חוקים אוסרים אפילו “לבקש” באמירה נעימה דבר שקשור לתורת ישראל, ועונשים על זה. כמובן בשאר דברים אפשר לעשות ככל העולה על הדעת: לצעוק, לבייש, להשתולל כמיטב הצברים המבישים את היהודים בכל העולם כולו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   25/08/2014 15:24

      על הדור החלש שלנו דור עקבתא דמשיחא (התקופה שלפני ביאת המשיח) חז”ל אומרים שתהיה תקופה קשה ברוחניות ובגשמיות, הרבה צער ומכאובים, כמבואר במשנה סוף מסכת סוטה:

      בעקבות משיחא: חוצפא יסגא (תִתרבה), ויוקר יאמיר, הגפן תתן פריה והיין ביוקר, ומלכות תהפך למינות, (אפיקורסות) ואין תוכחת, בית וועד יהיה לזנות, והגליל יחרב, והגבלן יישום (“הגולן” יהי’ ריק) ואנשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ולא יחוננו, וחכמות סופרים תסרח, ויראי חטא ימאסו, והאמת תהא נעדרת. נערים פני זקנים ילבינו, זקנים יעמדו מפני קטנים, בן מנוול אב, בת קמה באמה, כלה בחמותה, אויבי איש אנשי ביתו, פני הדור כפני הכלב, הבן אינו מתבייש מאביו. ועל מה יש לנו להשען (רק) על אבינו שבשמים.

  4. כרגיל..
    25/08/2014 15:20
    DD
  5. שתנסה קופת חולים ביישוב ערבי, שם היא תוכל לתבוע גם על נזק פיזי ולא רק על השפלה.