זינוק במספר המחוסנים שנדבקים • שיא בבריטניה: 78,610 ביממה אחת

לפי שעה לא ברור האם ניתן להסביר את הזינוק בהדבקה אצל המחוסנים בהתפרצות האומיקרון • החוקרים מדגישים: ביחס למספרם באוכלוסייה, הלא-מחוסנים נדבקים יותר • וגם: הנדבקים בקורונה בקרב המחוסנים הם לרוב א-סימפטומטים • התפרצות קורונה חסרת תקדים באי הבריטי
חרדים 10
י"א טבת התשפ"ב / 15.12.2021 20:48

יותר מחוסנים נדבקים בקורונה: מנתונים שפורסמו הערב (רביעי) ב’כאן חדשות’ עולה, כי 17% מכלל המאומתים אתמול היו כאלה שחוסנו בשלושה חיסונים.

הנתון הזה עלה בהדרגה לאורך ימות השבוע, כשבשבת עוד עמד על 14%.

במשרד הבריאות לא יודעים לקשר בוודאות את הנתון המדאיג הזה לזן האומיקרון.

גם חוקרי האוניברסיטה העברית מתריעים כי יש עלייה ניכרת בשיעור המאומתים המחוסנים – והנתון הזה מטריד על רקע קצב התפשטות האומיקרון בעולם.

לכך מצטרפים נתוני חוקרי האוניברסיטה העברית: כ-60% מכלל התחלואה בגילאי 60 ומעלה היא בקרב מחוסנים באופן מלא. כ-45% מכלל המאומתים בגילאי 59-19 הם מחוסנים. משמעות הנתונים היא שהחיסון השלישי הולך ודועך.

עם זאת, החוקרים הדגישו שתחלואת הלא-מחוסנים היא עדיין משמעותית יותר ביחס לחלקם באוכלוסייה ומשמעותית יותר בנתוני התחלואה הקשה ובאישפוזים.

המחוסנים שחולים, גם אם זה באומיקרון, הינם חולים א-סימפטומטים או במחלה קלה בלבד.

החוקרים מדגישים, כי החשיבות של החיסון עדיין מאוד גבוהה, כדי לנסות ולדחות את התפשטות גל האומיקרון בישראל.

בתוך כך, בריטניה רשמה היום שיא של כל הזמנים במספר הנדבקים היומי, מאז פרות מגפת הקורונה: 78,610 נדבקים חדשים אובחנו ברחבי הממלכה, כאשר השיא הקודם, שנרשם בחודש ינואר לפני כשנה, עמד על פחות מ-68,000 נדבקים.

שר הבריאות הבריטי, סג’יד ג’אוויד, הודיע היום כי 60 אחוז מהנדבקים בבירה הבריטית לונדון מאובחנים בווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה.

כריס וויטי, מנהל מערך הבריאות של אנגליה, הודיע כי באזורים מסוימים – בעיקר בבירה לונדון, בתי החולים מתחילים להרגיש בעומס מאושפזים כתוצאה ממחלת הקורונה. מדובר בסימן לכך שגם ווריאנט האומיקרון גורם לעלייה באשפוזים, אם כי נראה כי פחות חמורה מבגלים קודמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות