הפרקליטות מאיימת בתביעה נגד אדם שצייץ נגד ד”ר אלרעי-פרייס

פרקליטות המדינה שלחה היום מכתב חריג ובו התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לאזרח שהפיץ "מידע כוזב ופוגעני" על ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות
תמי גיל
י"א טבת התשפ"ב / 15.12.2021 20:10

פרקליטות המדינה שיגרה היום (רביעי) מכתב התראה בטרם נקיטה בהליך משפטי אזרחי נגד גולש, בשל ציוצים שהפיץ ברשת הטוויטר בגנותה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי-פרייס.

בהודעת הפרקליטות נכתב, כי בשל הזהירות בעבירות הנוגעות לחופש הביטוי, המכתב נשלח על דעת המשנה לפרקליט המדינה.

מכתב ההתראה מתייחס בין היתר לפרסומים, שלפי הפרקליטות “לוו באמירות קיצוניות ובוטות החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית כלפי פועלם של בעלי תפקידים בשירות הציבורי”.

בהודעת הפרקליטות נאמר, כי “המדינה רואה בחומרה מעשים אלו, שנועדו להשפיע באופן פסול על ביצוע תפקידם של עובדי הציבור ותפעל לספק הגנה לעובדת ציבור הפועלת ללא דופי לטובת ותועלת הציבור, בשירותה ובשליחותה של המדינה”.

“הפרקליטות מדגישה, כי ביקורת נגד עובדי מדינה היא לגיטימית ואף חיונית ונדרשת כמובן, גם אם לא תמיד היא מתאפיינת באיפוק ובנימוס. אולם מכאן ועד להכפשה שיטתית של אדם, הסתה אישית נגדו ופרסום זדוני של לשון הרע אשר נועדו להשפילו רק בשל מילוי תפקידו – ארוכה הדרך. המדינה תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה למיגור תופעה פסולה זו”, נמסר בהודעה.

בחודש שעבר נחקרו שני תושבים מהצפון בחשד לאיומים על ד”ר אלרעי פרייס. השניים הודו במעשים בחקירתם ושוחררו בתנאים מגבילים – עם צו הרחקה מד”ר אלרעי-פרייס וערבויות כספיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות