משרד הדתות: מוכנים לקבל ניהול קבר הרשב”י כדי למנוע את סגירתו

 אלי פריינד, מנהל אתר קבר הרשב"י, הודיע לשר מתן כהנא: באם לא ימצא פתרון לנושא הביטוח במתחם - האתר יסגר היום בחצות • מנכ"ל המשרד לשירותי דת: "המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו, באופן מיידי" - כולל ביטוח המתפללים
אריה ריבקינד
י"א טבת התשפ"ב / 15.12.2021 17:48

בעקבות פלונטר הביטוח במתחם קבר הרשב”י במירון: מנכ”ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, שיגר היום (רביעי) מכתב תשובה לאיום של ‘ועדת החמישה’, כי בכוונתם לסגור את מתחם ציון הרשב”י באם לא ימצא פתרון לביטוח על האתר – שכן חברות הביטוח מסרבות, בגלל ‘אסון מירון’, לבטח את המקום.

מעתוק כתב: “ככל שאתם עומדים על הודעתכם כי בכוונתכם לסגור את האתר, נבקש כי חברי ועדת החמישה יודיעו לנו על כך באופן מיידי, על מנת שתיבחנה מלוא המשמעויות האופרטיביות הנובעות מהודעתכם זו.

“יודגש כי לאחר היוועצות שנערכה בעניין זה, המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב”י במלואו באופן מיידי ככל שיידרש וזאת על מנת שהאתר לא יסגר והכל בכפוף לכל דין”.

מנכ”ל המשרד הוסיף, כי ייתכן שאין בסמכות ‘ועדת החמישה’ לסגור לחלוטין את אתר הקבר, וכי לפי הוראות התכנית החלה על האתר, השימושים המותרים הם ציבוריים, וככאלה הם צריכים להיות פתוחים לכלל הציבור.

מכתבו של מעתוק מגיע בתגובה לפנייתו של אלי פריינד, מנהל ציון הרשב”י מטעם ‘ועדת החמישה’, בו מלין פריינד על כך שלא נמצאה חברת ביטוח המוכנה לבטח את האתר בעקבות אסון מירון.

בסיום דבריו כתב פריינד: “בעקבות המצב שנוצר הנני להודיעך כי במידה ולא ימצא פתרון ביטוח לוועדת החמישה תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב”י החל מהיום (ד), י”א טבת תשפ”ב (15.12.21)”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות