הרב ברלנד השתחרר מהכלא • מאיר שטרית: “ארכי-פושע עם דם”

אחר שריצה זמן קצר בכלא, יצא היום מנהיג קהילת 'שובו בנים" לחופשי בהחלטה מנהלית, כדי לאפשר תנאי מחייה נדרשים בכלא • משפחותיהם של ניסים שטרית ואבי אדרי ז"ל: "זה אבסורד, אנחנו מדינה שהיא גן עדן לפושעים. אנחנו מרגישים מאוימים. דמו של הנער נסים זועק מן האדמה" • צפו
חיים טוויל וישראל יוספי
י"א טבת התשפ"ב / 15.12.2021 11:19

למרות מחאת המשפחות: הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, השתחרר היום (רביעי) מהכלא  – בעקבות קיצור מנהלי שנקבע לפי תקני התפוסה בבתי הסוהר.

מחוץ לביתו בירושלים התאספו אנשי הקהילה, והם ממתינים לקבל את פניו.

הרב ברלנד, שישב בעבר בכלא גם על מעשים חמורים שביצע בנשות קהילתו, היה אמור להשתחרר בחודש אפריל הקרוב, ועונשו קוצר בארבעה חודשים.

הרב ברלנד נכנס לכלא בסוף חודש אוקטובר, כדי להשלים את יתרת מאסרו בגין פרשת העושק והמרמה, שבמסגרתה הורשע בהסדר טיעון בעבירות של קבלת דבר במרמה, איום, עבירות מס והלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

מאיר שטרית, אחיו של ניסים שטרית ז”ל, ויצחק, אחיו של אבי אדרי ז”ל – שאחיהם נרצחו לפני יותר מ-30 שנה על כנופיית ‘משמרת הצניעות’ של ‘שובו בנים’ –  אמרו בתגובה לשחרורו: “זה אבסורד, אנחנו מדינה שהיא גן עדן לפושעים. אנחנו מרגישים מאוימים”.

מאיר שטרית, שהתייצב היום בבית המשפט, עם פתיחת משפטו של ברוך שרביט, הנאשם ברצח אחיו, הוסיף: “משתחרר ארכי-פושע עם דם על הידיים”.

בריאיון לתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב’ עם ליאת רגב, אמר האח: “זה שיא האבסורד שביום הקראת כתב האישום של הרצח של אחי והתחלת המשפט – מי שנתן את ההוראה יוצא על טכני, כי אין מקום לארכי-פושע הזה בבית סוהר”. לדבריו, “האדם הכי מסוכן שיש חוזר לאנשים המטורפים שלו, והוא יכול לתת להם הנחיות להמשיך בהשתוללות שלו. אם לא הייתה התיישנות, הוא היה עצור עד תום ההליכים”.

עורכי דינה של משפחת שטרית שיגרו אמש מכתב בהול לשר לביטחון הפנים ולנציבת שב”ס בדרישה שלא לשחרר את הרב ברלנד. “אל לכם בשום אופן לאפשר שחרורו המנהלי בטרם ירצה כל שניה שנגזרה עליו . דמו של הנער נסים שטרית זועק מן האדמה, זועק למערכות הצדק והאכיפה לעשות את תפקידן ללא כחל וסרק”.

אחד הנימוקים שהעלה האח מאיר שטרית הוא שבכל מקרה אחר הרב ברלנד היה יושב במעצר עד ליומו האחרון. “אלמלא חלה התיישנות על העבירות שמייחסות לו מעורבות במעשה הרצח, לא ייתכן שהוא ייהנה מהחלטות מנהליות שבגינן יקוצר עונש המעצר שלו”, כתב.

הרב ברלנד השתחרר כדי לאפשר תנאי מחייה נדרשים בכלא. לפי החלטת בג”ץ, יש להקדים את שחרורם של אסירים שיתרת העונש שלהם קצרה יחסית כדי לרווח את התאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יוסף חיימוביץ
    15/12/2021 15:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איזה מפגרת המשפחה שתלך לרוצח האמיתי צביקה צוקר שניסה להפיל את התיק על הרב ברלנד.
    המשטרה והפרקליטות לא מטומטמים אם היה להם אפילו ראיה קטנה שהרב ברלנד היה קשור לרצח היו תולים אותו בכיכר העיר אבל לא היה לו באמת שום קשר אז אי אפשר לומר שהוא קשור גם אם ירצו מאוד .
    מה שקורה פה הוא ככה יום טוב חשין וצביקה צוקר חתנו של הרב ברלנד קשרו קשר כבר 10 שנים להפיל את קהילת שובו בנים וחיפשו ושלמו לתחקירנים כמו אריאלה שטרנבוך ואהרן רבינוביץ עבדו בשיתוף פעולה הדוקה עם המשטרה והפרקליטות.
    ולאחרונה נפלו בפח כשניסו להפיל את הרב בתיק הרצח הסתבך להם שהרי אחד מתוכם הוא הרוצח ומיד סתר את גרסתו והודה שניסה להפיל תיק והכל היה הבל ורעות רוח.
    מי שיראה את הפרוטוקולים פשוט לא יאמין שיש כזה דבר במדינת ישראל.
    משפטי ביבי צחוק ילדים לעומת מה שהיה עם הרב בכרלנד רק שהאיש צדיק ושותק מקבל את הכל בדומיה ויסוריו באהבה.
    הציבור פשוט הולך שולל אחרי התקשורת והכבשים נוהרים אחרי הערוצים כסומים באפלה.