מרד בעלי קניונים: ‘לא נסמן קונים’ • רוב אירופה צפויה להיות “אדומה”

בעלי החנויות מודיעים: לא נסמן מבקרים ולא נבדוק את הצמידים בכניסה לחנויות • בפורום הקניונים והמסחר הודיעו: נעתור לבג"ץ על הצמידים • בכירים במשרד הבריאות: מרבית המדינות באירופה יהפכו ל'אדומות'
חרדים 10
י"א טבת התשפ"ב / 14.12.2021 23:56

מרד קניונים? מרכזי הקניות הודיעו היום (שלישי) כי לא ישתפו פעולה עם ההחלטה של ראש הממשלה ושר הבריאות להחיל את ‘התו הירוק’ גם בקניונים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בעלי הקניונים אומרים כי הם לא מתכוונים “לסמן מבקרים”, או לוודא בכניסה לחנויות מי עונד צמיד של ‘תו ירוק’.

לדבריהם, הם לא מתכוונים לעמוד בחזית מול הלקוחות, שחלקם ודאי יזעמו על העובדה שהם לא רשאים להיכנס לחנויות לא חיוניות.

לפי הדיווח, בפורום הקניונים והמסחר הודיעו כי בכוונתם לעתור לבג”ץ על המהלך, וציינו שההחלטה תגרום לירידה של 30% בפדיון.

יו”ר הפורום, שחר תורג’מן, אמר ל’כאן חדשות’: “אנחנו לא נתייג את הלקוחות שלנו כמחוסנים או לא, אם ראש הממשלה רוצה לתייג אותם הוא מוזמן לעשות את זה בעצמו באמצעות פיקוד העורף או השוטרים. כל מי שיכנס לקניון יקבל את אותו השירות – בין אם מדובר בחנות חיונית או לא חיונית”.

לפי ההחלטה שהתקבלה היום – בדיון בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות וגורמי מקצוע – בכניסה למתחם מסחר סגור מעל עשרת אלפים מ”ר המאבטחים יסרקו את התו הירוק והלקוחות יקבלו צמידים שיאפשרו להם לנוע ברחבי הקניון.

עם זאת, פטור מהצגת התו יינתן למי שיבקשו להיכנס למקום שמוגדר שירות חיוני – חנויות מזון או פארם. ילדים ומבוגרים שחוסנו בחיסון ראשון בלבד יהיו זכאים לקבל תו ירוק זמני ל-30 יום ממועד החיסון.

אירופה הופכת ל’אדומה’

משרד הבריאות יקיים מחר דיון, שבו הם צפויים להרחיב את רשימת המדינות האדומות שאסור לטוס אליהן, ושכל מי שחוזר משם נדרש לבידוד מלא.

לפי דיווח בחדשות 12, בכירים במשרד הבריאות אומרים כי ההערכה היא שמרבית המדינות באירופה יהפכו לאדומות בעקבות שינוי החמרת הקריטריונים.

בין המדינות שעשויות להפוך לאדומות: גרמניה ובלגיה.

משרד הבריאות הודיע כי יגבש המלצה לרשימת המדינות המעודכנת, ואלו ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת.

במקביל, בנט הנחה לבחון את הרחבת הקריטריונים להגדרת המדינות האדומות, כדי להדק את השמירה על גבולות ישראל מפני התפשטות של זן האומיקרון.

עידוד מדרום אפריקה

לפי חדשות 12, מחקר ראשון בדרום אפריקה מראה כי למרות ההדבקה המהירה של האומיקרון, המחלה שהזן גורם קלה יותר. מהנתונים עולה כי 90% מהמאומתים בדרום אפריקה הם עם אומיקרון, במה שנקרא כבר גל האומיקרון.

המחקר מתייחס ל-3 השבועות הראשונים של התחלואה.

על פי המחקר, מי שקיבל רק 2 מנות של החיסון של פייזר – ישנה ירידה ביעילות החיסון יחסית לדלתא ועדיין הגנה טובה ביחס ללא מחוסנים.

הנתונים מראים שההגנה מהדבקה ירדה מ-70% לדלתא בדרום אפריקה ל-33% באומיקרון. עוד עולה כי הגנה מאישפוז ומחלה קשה ירדה מ-93% בדלתא ל-70% באומיקרון וכי יותר מחלימים נדבקים פעם נוספת.

עם זאת, המחלה שגורם האומיקרון קלה יותר מדלתא. במחקר עולה כי הדגירה של האומיקרון קצרה יותר והחלמה ממחלה קלה תוך 3 ימים בלבד. עוד נמצא כי יש פחות קשיי נשימה והזדקקות לחמצן.

עוד עולה, כי ילדים אמנם נדבקים פחות, אבל אלו שנדבקים מאושפזים יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות