עולם הישיבות שוכב במיטה: אלפי בחורים עם חום גבוה, צינון וחולשה

כאבי בטן וגרון, חום גבוה, צינון וחולשה גדולה הם רק חלק מהתסמינים של וירוס חדש שמשתולל בכל עולם הישיבות - מכל החוגים והישובים • בחור מישיבת 'קרית מלך' בבני ברק, שם חלו כ-50 בחורים בימי החנוכה: "זה עבר מבחור לבחור ומשיעור לשיעור. ראו שזה מתפשט באמצעות קירבה אחד לשני"
יוסף גרינבוים
י"א טבת התשפ"ב / 14.12.2021 22:24

עולם הישיבות שוכב במיטה: בשבוע האחרון מתפשט בישיבות, בכל רחבי בארץ ובכל החוגים, וירוס שהפיל אלפי בחורים למשכב.

הוירוס, הגורר חום, צינון, כאבי גרון ובטן – ובעיקר חולשה גדולה, פשט בישיבות בבני ברק, אלעד, לצד עשרות ישיבות בירושלים, כפר חב”ד ויישובים נוספים. גם תלמידי הישיבות של הציונות הדתית, מנהריה ועד מצפה רמון סובלים מהוירוס. הבחורים נבדקו לקורונה ונמצאו שליליים.

הישיבה שבה היכה הוירוס כנראה בעוצמה הגדולה ביותר הייתה ‘תורה בתפארתה’ באלעד, שם חלו יותר מ-240 מבחורי הישיבה, כאשר רבים מהם סובלים מחום גבוה, חולשה וכאבים.

בחלק מהישיבות הבחורים שוכבים בחדריהם, בעוד באחרות החולים התפנו לבתיהם.

בישיבת ‘קרית מלך’ בבני ברק, בראשות ראש הישיבה הגר”י קרפ, היכה הוירוס כבר במהלך ימי החנוכה.

אחד מבחורי הישיבה מספר ל’חרדים 10′: “היו בישיבה הרבה בחורים שלא הרגישו טוב, שכבו במיטות כמה ימים עם צינון, כאבי בטן, חולשה, חום גבוה. זה וירוס מדבק, ובחורים נדבקו אחד אחרי השני. מיום ליום מצאו עצמם עוד ועוד בחורים מהישיבה במיטה. זה עבר מבחור לבחור ומשיעור לשיעור.  בחורים שנדבקו בוירוס – היו מצוננים עם חום גבוה מאוד, כאבי בטן וגרון, וחלק מהבחורים גם הרגישו חולשה כללית, ועוד כל מיני תסמינים”.

לדבריו, אחד ממכרי הישיבה ביקש  לבדוק “אולי היה משהו לא טוב באוכל”, אבל מהר התברר לו כי האוכל מגיע לישיבה מקייטרינג חיצוני. “הסבירו לו”, מספר בחור הישיבה, “שהווירוס התחיל אצל אחד הבחורים משיעור ג’ – ואחריו נדבקו חברי החדר והחברותות שלו, וכך זה עבר – כמו נגיף הקורונה – והתפשט מבחור לבחור ומחדר לחדר ומשיעור לשיעור.

“היו בישיבה מעל 50 בחורים שחלו בווירוס. ראו שזה מתפשט באמצעות קירבה של בחורים, אחד עם השני”.

לדבריו, “איך שהתחיל בישיבה זמן חורף ב’ – אחרי יומיים ‘בין הזמנים’ של חנוכה  – היה ניתן לראות שברוך השם כל בני הישיבה חזרו לישיבה בריאים, וכבר עברו את הוירוס, ולא ניתן היה להבחין שחלק מהבחורים חשו חולשה יום קודם. הדבר ניכר בעיקר במהלך ה’שיעור כללי’ של ראש הישיבה הגר”י קרפ, שמסר שיעור כללי בהיכל הישיבה עם ההתחלה של ‘אחרי חנוכה’ בישיבה – ומאות בני הישיבה מילאו את היכל הישיבה. כך ראו שהבחורים חזרו לישיבה בריאים והחלימו מהוירוס”.

לפי דיווח של העיתונאי דביר עמר בין הישיבות של הציונות הדתית שבהן דיווחו תלמידים על הוירוס: נהריה, מצפה רמון, ירוחם, ניר, מצפה, אשתמוע ועוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות