מיץ ענבים הוחרג: אושר המס על משקאות ממותקים – כולל דיאט

המיסוי על משקאות ממותקים ומשקאות דיאט ייכנס לתוקף בינואר • השינוי היחיד - יין תירוש ומיץ לימון יוחרגו • יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר: "כולנו ראינו את הקרקס שנעשה פה בשבועות האחרונים מצד לוביסטים וחברות המשקאות. לא נכנענו ללחצים ולפופוליזם - והעברנו את הצו"
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ב / 14.12.2021 16:52

יו”ר ועדת הכספים ח”כ אלכס קושניר מישראל ביתנו אישר היום (שלישי) את צו המיסוי על משקאות ממותקים.

עם זאת סוכם, כי מהצו יוחרגו מיץ תירוש, ומיץ לימון שבו פחות מ-5% סוכר ל-100 מיליליטר.

המיסוי על משקאות ממותקים ועל משקאות דיאט ייכנס לתוקף בינואר.

עם אישור הצו אמר ח”כ קושניר: ״כולנו ראינו את הקרקס שנעשה פה בשבועות האחרונים סביב מיסוי משקאות ממותקים מצד לוביסטים וחברות המשקאות. למרות זאת, לא נכנענו ללחצים ולפופוליזם והעברנו צו שמטרתו אחת ויחידה: שמירה על בריאותם של ילדינו”.

הוא הוסיף: “המצב הקיים, של התעלמות מכמויות הסוכר האדירות שנכנסות לגופם של הילדים שלנו – מסתיים היום. אי אפשר לטמון את הראש כבת יענה ולהתעלם מאחוזי חולי הסוכרת המטורפים שיש היום במדינה. מכך שכל ילד שלישי עתיד לחלות במחלה. מכך שכ-30% מהוצאות קופות החולים הן על טיפול בחולי סוכרת.

“את הצעדים הללו רבים לפניי פחדו לקדם, אבל אני מאמין בצעד הזה ואני יודע כמה הוא חשוב עבור בריאות הציבור”.

לדרישת יו”ר הוועדה, ח”כ אלכס קושניר וחבריה, נקבע כי 40 מיליון שקלים נוספים מכספי המיסוי יועברו למלחמה בסכרת ובהשמנה, זאת בנוסף ל-80 מיליון שקלים שיושקעו בתוכנית להפחתת צריכת הסוכר.

קושניר: “בוועדה עמדתי על כך שיתווספו עוד 40 מיליון לקופות החולים לצורך טיפול ומניעת המחלה. כך שיוקצו סך הכל 120 מיליון ש”ח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות