מנכ”ל בצלמו בוועדת חוקה: ‘פעלו למיגור האפלייה והגזענות כלפי החרדים’

בדיון על חוק איסור גזענות ואפלייה במוצרים בוועדת החוקה - אמר מנכ"ל אירגון 'בצלמו': "כלפי הציבור החרדי אין הסתה, אין גזענות ואין אפלייה. למה? כי החוק הישראלי קובע שהסתה וגזענות הינם רק כלפי הציבור הערבי והאתיופי או הרוסי. תתקנו את החוק!"
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ב / 14.12.2021 16:23

הבוקר (שלישי) התקיים בוועדת החוקה של הכנסת דיון על חוק איסור גזענות ואפלייה במוצרים.

בדיון, בראשות יו”ר הוועדה ח”כ גלעד קריב,  השתתף שי גליק, מנכ”ל בצלמו, שדיבר על הגזענות וההסתה כלפי חרדים.

בדבריו ציין, כי לפי היחידה למאבק בגזענות וההסתה במשרד המשפטים, למעלה מחמישים אחוז מהתלונות שהתקבלו בשנה האחרונה – היו מהציבור החרדי, שהתלונן על גזענות וההסתה נגדו.

“הציבור החרדי חווה בתקופת הקורונה אפליה וגזענות בהיקפים עצומים”, אמר גליק. “כך, למשל, הוגשה תביעה כנגד מוכר ביצים בכפר סבא אשר סירב למכור ביצים בערב פסח לחרדי ומכר ביצים לשאר האוכלוסיה.

“נשים חרדיות רבות אשר פנו לבתי חולים במטרה ללדת, הופנו למחלקת יולדות ייעודית אשר סווגה כמחלקת קורונה. אנשים חרדים שפנו למרפאות שיניים סורבו ברגע שהתברר שהם חרדים”.

הוא הזכיר: “התקשורת כולה חגגה על הציבור החרדי ובכל כתבה על הקורונה – כולל בגימנסיה הרצליה, הועלו תמונות של חרדים באופן רנדומלי”.

גליק הדגיש בדבריו: “היה ראש עיר בישראל, ראש העיר טבריה רון קובי, שאמר מפורשות – ‘אני לא מוכן שיכנסו חרדים לעיר שלי’. וכולם שותקים. אם ראש עיר היה אומר אני לא אתן לערבי להיכנס לעיר שלי – איזה זעקה הייתה קמה? אבל כלפי הציבור החרדי אין הסתה, אין גזענות ואין אפלייה. למה? כי החוק הישראלי קובע שהסתה וגזענות הינם רק כלפי הציבור הערבי והאתיופי או הרוסי אבל לא החרדי”.

מנכ”ל בצלמו: “אני קורה לוועדה לקיים דיון מיוחד בנוגע להסתה וגזענות כלפי הציבור החרדי”.

בנוסף הוא קרא לוועדה לקדם את הצעת החוק שאוסרת גזענות ואפלייה כלפי חרדים. “אנחנו נמשיך לפעול למען זכויות אדם ולהיאבק בגזענות והסתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות