בנט ענה לשר בר לב על ‘המתנחלים’ וחטף מח”כים בקואליציה: ‘לא שולי’

ראש הממשלה הגיב לשר לביטחון הפנים שטען כי סיפר לתת מזכיר המדינה האמריקנית על "אלימות המתנחלים": "תושבי יו"ש הם חומת מגן, אסור להכליל" • מוסי רז: "במקום להציב קו אדום אל מול תופעת האלימות בחר ראש הממשלה לתת לה גיבוי ולהקטין אותה"
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ב / 14.12.2021 14:45

ראש הממשלה נפתלי בנט השיב בצהריים (שלישי) לדבריו של השר לביטחון הפנים עמר בר לב – שסיפר כי שוחח עם תת מזכיר המדינה האמריקנית על “אלימות המתנחלים”, כלשונו.

בנט כתב בטוויטר: “המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים”.

הוא הוסיף: “תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם”.

מי שתקף את ראש הממשלה היה חבר הקואליציה, ח”כ מוסי רז ממרצ – שהגיב: “הצטערתי לשמוע את דבריו של ראש הממשלה בנט בנוגע לאלימות מתנחלים. במקום להציב קו אדום אל מול תופעת האלימות בחר ראש הממשלה לתת לה גיבוי ולהקטין אותה. אני מצפה מראש הממשלה להתגייס בכל כוחו לעצירת התופעה המסוכנת הזו.”

גם סגן השר יאיר גולן הצטרף: “אלימות מתנחלים היא לא תופעה שולית, אלא פועלת באופן שיטתי בחסות פוליטיקאים. אסור לתת יד לקיצוניים ולאפשר להם לקבוע סדר יום בישראל”.

גם השר לביטחון הפנים לא התרגש מהביקורת החריפה שהטיחו בו מהימין.

הבוקר צייץ השר: “אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים – ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות