חשד לגרימת מוות ברשלנות: אדל ע”ה שנחנקה משרוך בגן נפטרה

אדל אסולין ע"ה, בת השנתיים שנחנקה לפני כשבוע בגן ילדים בקריית גת - נפטרה בבית החולים • במשטרה חוקרים חשד לגרימת מוות ברשלנות • הגננת: "לא ראיתי מה שקרה, אני שבורה" • עורכי הדין של המעון: "צירוף מקרים טרגי"
חרדים 10
י' טבת התשפ"ב / 14.12.2021 11:13

הטרגדיה בקריית גת: בבית החולים ‘ברזילי’  באשקלון נקבע אמש (שני) מותה של הפעוטה אדל אסולין ע”ה, בת שנתיים ממשפחה חרדית, שנחנקה בגן משרוך של קפוצ’ון.

הלווייתה נערכה אמש בשעה 23:00 בקריית גת.

הגננת שהייתה עמה בגן בשעה שנחנקה חשודה בגרימת מוות ברשלנות. כמו כן, המעון נסגר על ידי משרד העבודה עד להודעה חדשה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מחקירת המשטרה עולה שביום האירוע הגיעה למעון גננת מחליפה ללא כל הסמכה. בשלב מסוים הגננת יצאה עם הילדים לשחק בחצר. הפעוטה ששיחקה עם חבריה עלתה לאחד המתקנים, וכשהתגלשה למטה נכרך השרוך של הקפוצ’ון סביב צווארה וחנק אותה. זאת, בלי שהגננת מבחינה בכך.

להערכת המשטרה הילדה נחנקה במשך יותר מעשר דקות וזאת בלי שהגננת מודעת למה שקורה במרחק של מטרים אחדים ממנה.

לפי הדיווח, גם מנהלת הגן נחקרה באזהרה בחשד שהעסיקה את הגננת המחליפה בלי שבדקה אם יש לה הסמכה לכך. היא חשודה בין השאר בעבירות של חבלה חמורה לחסרת ישע וחבלה ברשלנות.

לפי דיווח בחדשות 12,  הגננת אמרה בחקירתה: “לא ראיתי את מה שקרה. אני שבורה”.

סבא של אדל, חיים אסולין אמר ל’כאן חדשות’: “עובר עלינו אסון, לא מעכלים, הכאב כל כך חזק שלא יודעים. שלחנו תינוקת לגן קיבלנו אותנו במעטפה. זה אמור להיות המקום הכי מוגן. עדיין לא ביררנו מה קרה בגן. רצינו רק שהילדה תבריא. קווינו עד לרגע האחרון. היו 17 נכדים עכשיו יש לי 16”.

המקרה התרחש ביום שלישי שעבר. הפעוטה פונתה תוך פעולות החייאה לבית החולים, שם הרופאים הצליחו לייצב במעט את מצבה. במהלך השבוע הוסיפו לפעוטה את השם חיה ונערכו כל העת תפילות לרפואתה.

למרבה הצער, אחרי שבוע של מאמצים להצילה, לרופאים לא נותר אלא  לקבוע את מותה.

מאז שאירע האסון המעון נסגר, והגננת במצב נפשי לא קל.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד אשר מייצגים את הנהלת המעון מסרו בתגובה: “הנהלת המעון מביעה זעזוע ועצב עמוק מהאירוע ומוסרת את תנחומיה לבני המשפחה. אנו נמשיך לשתף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לעמוד על נסיבות האירוע הקשה. חשוב להדגיש כי צוות המעון פועל על פי הנהלים וכי האירוע אינו כתוצאה מרשלנות חלילה, אלא מצירוף מקרים טרגי כפי שצפוי להתברר על ידי משטרת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות