מאיר רובינשטיין הוא החשוד במעורבות ברצח אבי אדרי ז”ל

פרשת הרצח מלפני 30 שנה: ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, חשוד במעורבות ברצח אבי אדרי ז"ל • בית המשפט העליון דחה את בקשת למנוע הפרסום: "מהות המעשים שבהם הוא חשוד והעובדה כי עדיין מתבצעות פעולות חקירה בעניינו מטות את הכף לעבר התרת פרסום בשמו"
חיים טוויל
י' טבת התשפ"ב / 14.12.2021 10:46

פרשת הרצח מלפני 30 שנה: היום (שלישי) הותר לפרסם כי ראש העירייה החשוד במעורבות ברצח אבי אדרי ז”ל הוא ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין.

רובינשטיין נעצר אחרי תחילת החקירה של אירועי הרצח וההיעלמות בירושלים לפני יותר מ-30 שנה, ושוחרר לאחרונה.

רובינשטיין הגיש עתירה לבית המשפט העליון כדי למנוע את פרסום שמו בפרשה – אך היום קבע הרכב השופטים כי ניתן לחשוף את שמו.

“מהות המעשים שבהם הוא חשוד והעובדה כי עדיין מתבצעות פעולות חקירה בעניינו מטות את הכף לעבר התרת פרסום בשמו”, כתב שופט בית המשפט העליון, יוסף אלרון, בהחלטתו. “נדמה כי בעידן הרשתות החברתיות שמו והחשדות המיוחסים לו נישאים בפי כל בעירו. יש בכך נימוק נוסף להיעדר התכלית שבהמשך איסור פרסום שמו”.

כמו כן הותר לפרסם כי ששון צמח, נהג הסעות כבן 60, הוא שנעצר עם ראש עיריית ביתר עילית בחשד לרצח אבי אדרי ז”ל. זהותו של צמח הותרה לפרסום לבקשת כלי תקשורת ובהם כאן חדשות.

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של צמח וקבע כי התרשם מחומרי החקירה כי אין מדובר בחשד בעוצמה נמוכה או בראיות שמשקלן קל כנוצה.

באחד הדיונים בבית המשפט לפני כשלושה שבועות, המשטרה טענה כי ראש העיר היה נוכח ברצח של אבי אדרי ז”ל בן ה-41 בשנת 1990. עוד טענו במשטרה כי הוא פעל עם אחרים, ויחד הם הובילו לרצח.

על פי עדויות, רובינשטיין שהיה אז כבן 18, התחזה ל’נערת פיתוי’: הוא היה מחופש לאישה ונהג ברכב שהוביל את אדרי, שנסע אחריו, לזירת הרצח ביער רמות – שם נכחו גם מעורבים אחרים.

הרב אליעזר ברלנד הורה לסרס את אדרי, המעורבים היכו אותו נמרצות והוא מת. לאחר מכן דיווחו שהייתה “תאונת עבודה”.

יצחק אדרי, אחיו של אבי, חזר למקום הרצח וסיפר בפעם הראשונה בתקשורת על השבר המשפחתי שמלווה את המשפחה ועל האכזבה משחרור החשודים ואי הגשת כתבי אישום.

אדרי אמר לכאן חדשות: “31 שנה אנחנו ממתינים ועכשיו המשטרה התעוררה, אבל נראה לי שחזרה לישון עוד הפעם”. הוא הוסיף: “שיחזירו אותם לספסל הנאשמים ויגישו כתבי אישום נגדם, למה עוד הפעם שחררו אותם?”

רובינשטיין הכחיש לאורך כל שלבי חקירתו את מעורבותו בפרשה.

במשטרה מעריכים כי התיק נגדו ייסגר בקרוב לאחר שלא הושגו ראיות משמעותיות למעורבות שלו – בעבירות שלא חלה עליהן התיישנות.

לפני כשבועיים הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד ברוך שרביט בגין מעורבותו בפרשת הרצח של הנער ניסים שטרית ב-1986.

במקביל, המשטרה הגיעה למבוי סתום בחקירת הרצח של נהג המונית אבי אדרי ב-1990.

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ הרב אליעזר ברלנד שוחרר מהמעצר וחזור לריצוי מאסרו הקודם בגין עבירות אחרות. כמו כן שוחררו החשודים צבי צוקר ומאיר רובינשטיין.

לפי המשטרה, הסיבה לשחרורם של שלושת החשודים נובעת מפערים בחוק בישראל בשנים שבהם התרחש הרצח בהשוואה לחוק כיום. החשודים ששוחררו לא היו מעורבים במעשה ההמתה בפועל, ועל העבירות שהם נחשדו בהן חלה התיישנות.

פרקליטו של צבי צוקר עו”ד רועי בראונר בירך על שחרורו: “אמרנו בהתחלה, אמרנו באמצע, ואנחנו אומרים עכשיו, לצביקה צוקר אין קשר לפרשיות הללו. אני שמח שהצדק יצא לאור והלקוח שלי ישוחרר ויוכל לחזור למשפחתו”.

עורכות הדין רותם טובול ונעמה אלחדד, המייצגות את הרב אליעזר ברלנד, מסרו כי ההחלטה “ראויה”.

עו”ד אריאל עטרי, המייצג את ראש העיר אמר אז: “כפי שאמרנו מהיום הראשון, הקשר של ראש העיר לרצח אדרי הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב. אנחנו שמחים שגם המשטרה הבינה זאת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מתקשה לראות רב חרדי שיתמוך בו בבחירות הבאות
    14/12/2021 14:16
    ישראל
  1. ולא משנה לאיזה תפקיד.