פילוג בגור I הגר”ט בלוי מחב”ד: להיזהר מהבעת עמדה לצד הפורש
הגאון החסיד רבי טוביה בלוי, רבה של קהילת חב”ד בשכונת נווה יעקב, מהוגי הדעות בחסידות חב”ד, שיגר היום (שני) מכתב לחסידי חב”ד, בו הוא מתייחס לפילוג בחסידות גור – וקורא לחסידים שלא להתערב ו”להיזהר מהבעת עמדה לצד הפורש”.
הגר”ט בלוי, מזקני חסידי חב”ד, אינו חש בטוב בימים האחרונים, והמכתב הוכתב על ידו. מדובר בפעם הראשונה שרב מחוץ לחצר גור מתערב בפילוג ומביע תמיכה בעמדת חצר גור.
“לכאבנו הגדול חל פילוג בחסידות המפוארת והגדולה, כמותית ואיכותית, חסידות גור”, כותב הרב בלוי, “ברור בהחלט שאין לנו כלל וכלל להתערב ונלקוט עמדה במחלוקת”.
למרות זאת, רב הקהילה החב”דית עצמו מתעלם מהאלימות והרדיפה שמנהלים חסידים הנמנים על גור כנגד אנשי קהילתו של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר – ונוקט עמדה לטובת חסידות גור: “משום מה עולים בתוכנו קולות, אמנם בודדים עד כמה שידוע לי, המבוססים על שמועות על ‘רדיפות’ ו’השפלות’. ראשית, עלינו לדעת לדעת כי על פי דין תורה אימות שמועה הוא רק על פי גביית עדות מבית דין מפי עדים כשרים”.
לאחר שהוא מגולל את הקשר המיוחד בין חסידות גור וחב”ד, קשר שהתהדק לדבריו בעיקר על ידי הרבי מגור, הוא קובע: “יש עוד ועוד שיקולים שיכליים והגיוניים המחייבים את המסקנה האמורה בראשית דברינו שעלינו להיזהר מהבעת עמדה לצד הפורש.
“משפט אחד ייאמר בכל זאת: הבעת העמדה האמורה פוגעת קשות בהפצת המעיינות וממלא בזירוז הגאולה”.
יצוין, כי הרב בלוי נמנה על הקבוצה בחסידות חב”ד שעמדה מאחורי ‘התרגיל המסריח’ בשנת תש”נ – מהלך שבוצע אז מאחורי הקלעים בשיתוף פעולה עם אגודת ישראל וחסידות גור.
בחב”ד התקבל המכתב בתימהון. זאת במיוחד על רקע העובדה שראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, נמנה על מעריציו הגדולים של הרבי מליובאוויטש זצ”ל.
גורם בחב”ד אמר הערב לחרדים 10: “מדוע להתערב כך בסכסוך המפלג את גור? זה מרחיק מאוד אנשים אוהדי חב”ד – מחב”ד”.
גורם אחר אמר: “השותף ל’תרגיל המסריח’ התעורר להגן על השותפים מהעבר?”
לצפייה בגודל מלא – לחצו על המכתב:
-
איש שמילתו שווה כקליפת השום בעל מחלוקת נקמן, אדם שזקנתו מביישת את מעט היושרה שהייתה לו בצעירותו
לא מייצג את התנועה הקדושה של חסידי חב”ד ליובאוויטש בשום עניין. -
בדרך כלל מי שפורש הוא הבעל מחלוקת!
ברוך שמסר עולמו לשומרים!!!-
14/12/2021 15:39
אחרי שנים של רדיפה ונישול מכל תפקיד החליט הגר”ש ללכת לדרכו ולהיות במקום בו יוכל לחיות את חייו ולהביא לידי ביטוי את כישרונותיו המיוחדים. קם והלך ולא ביקש דבר. לזה אתה קורא בעל מחלוקת?
אחרי שנים של רדיפת אוהדיו – אתה מכנה אותם בעלי מחלוקת?
מותר ואף מתבקש עבור אנשים שלא מרגישים נוח במקום בו היו – ללכת למקום בו ירגישו נוח. זה כל כך אנושי, כל כך מתבקש, שרק אינטרסים צרים יכולים לעוור אדם מלהבין את זה.
-
-
מי מחזיק מהמכתבים שלו בכלל?
הוא לגמרי לא רלוונטי -
מי שואל אותו היום מה דעתו ?? למה הוא לא מפרסם את רעיונותיו בשופרו של הרבי נשיא דורנו “כפר חב”ד” כי האיש לא רלוונטי היום לא הוא ולא דעותיו !!! והתערבות לצד אחד זה לא התערבות ? הוא בדק שזה רק בגדר שמועות ולא מעבר איך הוא נותן יד לרדיפה של תלמידי חכמים? ליהודים חסידיים ? שכל פשעם שרצו ללמוד תורה ?? כאחד שהיה קורא בשקיקה את כל הטורים שלו לפני כשלושים שנה בכפר חב”ד אני מאוד מאוכזב ממנו
-
חבל מאוד שזה מה שיש לו לומר בעניין. אנשים נרדפים, ומשפחות נהרסות אלה לא אגדות עם. זו מציאות יומיומית קשה ובועטת. צריך קצת לרצות לדעת מקרוב כדי להיווכח שזה מה שקורה. להציל את
-
זוכרים את גור מפגינים בחול המועד פסח תש”נ על כך ששני חברי כנסת שמעו בקולו של הרבי זיע”א ואז הי’ סכסוך חב”ד גור
-
אם לדעתו לא צריך להתערב, אז למה הוא מתערב? סותר עצמו מיניה וביה.
-
מי שיודע ומכיר את ר’ טוביה בלויא יודע שהרב בלויא הוא הקול השפוי בחב”ד, הבעיה כאן הוא, שהוא סותר את עצמו בתוך המכתב, מקודם אומר שאין להביע עמדה ואח”כ מתחיל להגיד דיעות, היה עדיף לכתוב במכתב רק דבר אחד, שאין לחב”ד להביע עמדה והבעת עמדה יכול להזיק להפצת המעיינות, ולסיים, חבל חבל חבל,