אלימות מתנחלים? סמוטריץ’ התנפל על בר לב: “אתה מנוול, איש קטן!”

השר לביטחון פנים נועד עם תת מזכירת המדינה של ארה"ב וסיפר כי היא התעניינה ב"אלימות מתנחלים" • סמוטריץ' הסתער: "אתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם. איש קטן" • השרה שקד התנערה מבר לב: ״התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ"
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"ב / 13.12.2021 21:14

השר לביטחון פנים עמר בר לב מהעבודה נועד היום (שני) עם תת-מזכירת המדינה של ארה”ב ויקטוריה נולנד, המבקרת בישראל.

בחשבון הטוויטר שלו סיפר השר בר לב: “פגשתי היום את תת מזכירת המדינה של ארה”ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית.

“אמרתי לה שהגדלת אישורי העבודה לפלסטינים בישראל, הן מאיו”ש והן מעזה, שאנחנו כבר מבצעים, הוא מפתח להפחתת המתח בדיוק כמו מימוש התוכנית להקמת אזור תעשיה משותף בפאתי עזה ועוד. סיוע אמריקאי לפרויקטים כאלו יכול לסייע רבות”.

שרת הפנים איילת שקד התנערה מדברי השר בר לב ואמרה לו: ״התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. ‏האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום – רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשות הפלשתינית. ‏ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב’ נולנד״.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב בחריפות לדברי בר לב: “שמע, סליחה על הבוטות, אבל אתה פשוט מנוול. מאות אלפי מתיישבים גיבורים סופגים טרור יום יומי ושילמו מחיר דמים יקר ואתה שופך את דמם בנבזות ומשתתף בקמפיין שקרי ואנטישמי שמכפיש אותם, כדי לשחק אותה נאור ולמצוא חן בעיניי חבורה של צבועים. תתבייש לך איש קטן. ותודה לאיילת שקד שבזכותה אתה שר”.

לשקד הגיב סמוטריץ: “את התבלבלת. הפכת במו ידייך את המנוול הזה משוליים סהרוריים של השמאל לשר בכיר. את אשמה בדיבורים ובעיקר במעשים המסוכנים שלו ואל תנסי לנקות את המצפון בציוצים מביכים וכאבי בטן מלאכותיים.”

ח״כ קטי שטרית מהליכוד הגיבה: “לולא הייתי מכירה אותו הייתי בטוחה שזה השר לביטחון פנים של אבו מאזן והרשות הפלסטינית. ‏הגלותיות והרפיסות של האנשים האלה זה פשוט לא ייאמן”.

הליכוד הגיב: “השר לביטחון פנים עמר בר לב שתירץ השבוע פיגועים ‘בגלל סיבות אישיות’, משמיץ היום את ישראל בפגישה מדינית ומדבר על ‘אלימות מתנחלים’ במקום על עליית גל הטרור הפלסטיני. ממשלת בנט ממשיכה לרדת מהפסים”.

ח”כ יולי אדלשטיין: “אני די בטוח שבלהט השיחה וההתרגשות, השר בר-לב שכח לספר לה על האלימות הפושעת של הצד השני. קורה, מתרגשים. זה גם לא משהו רציני, כן? בסך הכל תדמיתה של מדינת ישראל בעולם”.

ח״כ אבי מעוז בתגובה לדבריו של השר עמר בר לב: “ציבור המתיישבים הוא ציבור יקר וחשוב מאוד במדינת ישראל. האמירה הזאת, מתווספת לסדרת אמירות הזויות של השר בר לב ושרי הממשלה האחרים והיא מבטאת את הצורך להפיל את הממשלה הזאת כמה שיותר מהר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות