ילד חרדי בן 6 נפטר תוך כדי שינה, 4 אחיותיו פונו לבית החולים

לפני כחודש חלו בני המשפחה בקורונה והחלימו – והבוקר פונו גם ארבע אחיותיו לבית החולים עם תסמינים דומים • הילד, תלמיד כיתה א׳ בת"ת 'נתיבות יהודה', לא התעורר משנתו, ובתום מאמצי החייאה בבית חולים הרופאים נאלצו לקבוע את מותו • בבית חולים בודקים אם מדובר ב-PIMS
חיים טוויל וישראל יוספי
ט' טבת התשפ"ב / 13.12.2021 11:26

טרגדיה בנתיבות: יוסף נעים ז”ל, ילד בן 6, בן למשפחה חרדית מהעיר הדרומית, איבד הבוקר (שני) את הכרתו בביתו ולא התעורר משנתו.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הילד החלים מקורונה וסבל ממחלת רקע ממושכת שבגינה אושפז כמה פעמים. הוא סבל מחום בימים האחרונים.

צוותי הרפואה של איחוד הצלה שהוזעקו אל בית המשפחה בשכונה חרדית חדשה בעיר, ביצעו  פעולות החייאה על הילד –  תלמיד כיתה א׳ בתלמוד תורה ‘נתיבות יהודה’ – והוא פונה, תוך המשך פעולות החייאה, במצב אנוש.

בבית החולים ברזילי באשקלון, נמשכו מאמצי החייאה, אך לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו.

אביו של הילד מלמד בתלמוד תורה בעיר אופקים.

לפי דיווח בחדשות 12, בני המשפחה חלו בקורונה לפני כחודש והחלימו. אחותו הגדולה של בן ה-6 המנוח – בת 10, אושפזה כבר אתמול בצוהריים עם תסמינים דומים של חום, קוצר נשימה והקאות.

הבוקר פונו לבית החולים גם אחיותיו בנות ה-7, 4 ושנתיים כשהן סובלות מחום, קוצר נשימה והקאות. מצבן מוגדר קל.

בבית החולים בודקים אם מדובר ב-PIMS, תסמונת אשר תוקפת ילדים לאחר שחלו בנגיף הקורונה.

בבית החולים מבהירים כי הדברים עדיין בבדיקה ואינם ברורים, ועלולות להיות כמה סיבות למקרה הקשה.  “הכול נבדק”, נמסר מבית החולים.

מאיר ישראל, חובש איחוד הצלה סיפר: “כשהגעתי למקום נמסר לנו כי הילד איבד את ההכרה תוך כדי השינה. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים, תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש”.

מעוז ויברמן, חובש רפואת חירום במד”א: “כשהגענו למקום הובילו אותנו אל תוך הבית וראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה .

“מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה שכללו עיסויים והנשמות, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים ברזילי במצב קריטי, תוך המשך ביצוע פעולות החייאה”.

ממרכז הרפואי ברזילי באשקלון נמסר: הובא ילד בן 6 שאיבד את ההכרה בביתו בנתיבות. למרות מאמצעי החייאה בביתו ובבית החולים, לצערנו נקבע מותו של הילד.

נסיבות המקרה בבדיקה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם חוסן לאחרונה לקורונה?
    13/12/2021 11:53
    קרן
  1. שלא תדעו צער

  2. PIMS
    13/12/2021 20:04
    תסמונת
  3. ברוך דיין האמת ותנחומים למשפחה היקרה. יתכן והילד סבל ממחלה שמופיעה 2-4 שבועות לאחר החלמה קורונה שנקראת PIMS. חומר רב מופיעה באינטרנט. זו בעצם סוג של סערת ציטוקינים או תגובה חיסונית מוגזמת של הגוף שגורם לו לתקוף את עצמו. לכל הילדים שדווחו עד כה היה חום במשך יומיים, פריחה, כאבי בטן ועוד. יש לפנות מייד למיון ולציין שהילד מחלים.