צעד דרמטי: מתחם ציון הרשב”י ייסגר למתפללים מיום ה’ הקרוב?

בעקבות סירוב חברות הביטוח לבטח את 'ועדת החמישה', המנהלת את מתחם ציון הרשב"י במירון, הודיע מנהל האתר כי אינו יכול לקחת עוד אחריות על האתר • "חשופים לתביעות נזיקין אישיות, אם חס ושלום מישהו ייפגע באתר" • ח"כ מלכיאלי: "בשביל זה יש מדינה, סגירה זו לא אופציה"
יוסף גרינבוים
ט' טבת התשפ"ב / 13.12.2021 10:21

‘ועדת החמישה’, המנהלת את מתחם קבר הרשב”י בהר מירון הודיעה, כי בכוונתה להכריז על סגירת הציון לכניסת מתפללים החל מיום חמישי הקרוב. זאת, מאחר שלא נמצאה חברה המסכימה לבטח אותה מפני נזקים העלולים להיגרם לבאי המקום.

במכתב ששיגר לשר הדתות מתן כהנא – ואשר נחשף הבוקר (שני) על ידי קובי נחשוני ב-ynet, טוען מנהל האתר אלי פריינד:  “לפני האסון, ועדת החמישה הייתה מבוטחת באופן סדיר במשך כל השנים, בלי שהיו שום בעיות בנושא זה.

“נוצר מצב אבסורדי, שבגלל אירוע שאירע ביום שבו מדינת ישראל ניהלה את האתר – ועדת החמישה משלמת את המחיר, וכיום רוב חבריה חשופים לתביעות נזיקין אישיות, אם חס ושלום מישהו ייפגע באתר”.

פריינד הוסיף: “ועדת החמישה עשתה ועושה מאמצים רבים כדי למצוא פתרון למצב הבעייתי שנוצר”.

הוא העיר, כי למרות פגישה שהתקיימה בחודש שעבר עם השר כהנא, שבה הנחה את גורמי המקצוע לסייע בנושא באופן מיידי, הנושא טרם בא על פתרונו.

“בעקבות המצב”, סיכם, “הנני להודיעך כי אם לא יימצא פתרון בצורת כתב שיפוי ו/או פוליסת ביטוח לוועדת החמישה, תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב”י החל מיום רביעי י”א טבת תשפ”ב (15/12/21) בשעה 24:00”.

על פי הדיווח ב-ynet, השר מתן כהנא זימן לאחרונה את נציגי ועדת החמישה והבהיר להם כי “בכל קונסטלציה יש להשאיר את האתר פתוח” – והבטיח כי יפעל לכך שיבוטחו על ידי חברות הביטוח. אולם למרות ההבטחה, מאז לא השתנה דבר, ורבבות המבקרים במקום אינם מבוטחים.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב: “אין לזלזל בפיקוח נפש, ואין כניסה לאתר בלי ביטוח, נקודה. האם הפתרון לסגור את אתר הרשב”י מיום חמישי הקרוב למבקרים, האתר השני בחשיבותו לעם היהודי??? כפי המסתמן???

“בשביל זה יש מדינה, ויש לה חברת ביטוח (ענבל), ויועצי בטיחות, סגירת מתחם הרשב”י למתפללים זו לא אופציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות