בגלל המאבקים הפנימיים: חסידי גור מכל הארץ הפגינו בבני ברק

אלפי חסידי גור, מכל ריכוזי החסידים ברחבי הארץ השתתפו בעצרת מחאה ברחוב חזון איש בבני ברק • הסיבה: קובלנה שהגיש חסיד מקהילתו של הגר"ש אלתר לביהמ"ש נגד בנו של הרבי, משפיעים ועסקנים • המטרה: לבלום הסחף של נטישת עוד חסידים לעבר קהילתו של ראש הישיבה מגור
יוסף גרינבוים
ט' טבת התשפ"ב / 12.12.2021 23:32

בגלל המאבקים הפנימיים: אלפי חסידי גור, שהגיעו מריכוזי חסידות גור ברחבי הארץ, חסמו הערב (ראשון) את מרכז העיר בני ברק ושיבשו את התנועה בכל העיר –   במחאה על קובלנה  שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נגד משפיעים ועסקנים – ובהם בנו של הרבי מגור, רבי שלמה צבי אלתר.

את הקובלנה הגיש ר’ עקיבא גרינצייג, הנמנה על קהילתו של הגר”ש אלתר, בגין התנכלות והכפשה של אנשי קהילת ראש הישיבה מגור.

מקורות בחסידות גור אומרים לחרדים 10, כי עצרת המחאה, שנערכה לאורך רחוב חזון איש, אורגנה במסגרת המאמצים של ראשי החצר לבלום את הסחף של נטישת חסידים לעבר קהילתו של ראש הישיבה מגור.

בעיתון ‘המודיע’, ביטאון חסידי גור, פורסם ביום שישי, בכותרות בעמודו הראשון של העיתון, כי עצרת המחאה היא בגלל ניסיונות “להתערב בחינוך הטהור” של חסידי גור.

אלא שבית המשפט דחה היום את הטענה הזו, כאשר השופטת יעל פרדלסקי הצהירה לפרוטוקול: “לידיעת בית המשפט, כלל לא דובר על חינוך במוסדות גור”.

אל הדיון שהתקיים הבוקר בתיק, במסגרתו נדרשו הצדדים להתייצב בבית המשפט, נאלצו להתייצב הנתבעים – בנו של הרבי, חברי הוועדה העליונה של חסידות גור, בראשות הרב אברהם בנימין זילברברג, ראש ישיבת גור בחצור הגלילית, מזכיר הוועדה, שני פעילים מטעם הוועדה, ומנהלת בית הספר של גור בערד.

המעמד בבית המשפט נתפס בחסידות המסוכסכת כמשפיל.

הטענה המרכזית של מארגני עצרת המחאה, שהורו על ביטול תורה לטובת ההפגנה, כי על הסכסוך בין הצדדים יש לדון בפני בית דין רבני ועל פי דין תורה, ולא בערכאות אזרחיות.

מנגד, עו”ד שלמה אלבוים, פרקליטו של התובע גרינצייג, טוען כי הגיש תביעה אזרחית רק לאחר שקיבל לכך היתר הלכתי מהדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן בבני ברק, הנחשב לאחד מגדולי הדיינים בעולם.

בעצרת מחאה נאמו רבני החסידות, שיצאו נגד מה שהגדירו הפגיעה בבן האדמו”ר והרבנים, שנאלצו להתייצב בבית המשפט. הגאון רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק, אמר בעצרת: “משפילים את הצדיקים, משפילים את התורה הקדושה, לוקחים בן של הרבי לבית משפט, לשנות את החינוך שלנו”.

הגאון רבי דניאל ליברמן, ראש ישיבת נזר ישראל, הכריז: “רוצים להכרית את הסמכות הרוחנית של מנהיגי ישראל. זו המטרה של התביעה הזו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צעקת הקוזק הנגזל
    13/12/2021 05:02
    יהודי פשוט
  1. חילול השם ההפגנה המטופשת הזו מה חשבתם שמה שעשיתם זה בבדר ולא תתנו על זה את הדין אתם ממשיכים בחילול השם שלכם נמאס כבר מהמלחמות שלכם נמאסתם הליטאים נלחמים עם המחבלים והחסידים בתוך עצמם אולי כבר תלמדו מהמזרחיים קצת באמת נמאס כבר אתם עדיין לא קולטים את החילול השם שלכם

  2. הסחפות
    13/12/2021 11:52
    קובי
  3. הצחקתם אותי, איזו היסחפות יש לקהילה של הגר”ש? מתוך 15,0000 חסידים, בקושי 450 עזבו….
    תראו כמה יש פה לעומת כמה שהיו בהדלקת נרות אצל הגר”ש…בקושי 300 איש,
    לא נראה לי שזאת המטרה.

  4. סחף גובר והולך
    14/12/2021 03:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הכפילו את עצמם מהשנה שעברה
    על קהילת הגר”ש נמנים יותר מאלף משפחות בארץ, וכמספר הזה יש גם בחו”ל
    בהדלקות שלו בחנוכה היו השנה כמה אלפים, לא כולם מגור
    המון משפחות מבקשות להצטרף אך חוששות מהרדיפןת, ועל זה המאבק, שיוכלו להמשיך לרודפם